Frusna lås på Laguna
Moderator: Forumpolisen
-
Frusna lås på Laguna
Hej !
Jag tänkte höra om det är fler som har problem med frusna
lås på Lagunan. Jag har en -04:a som passagerar-dörren fram
ständigt fryser.... När man försöker stänga dörren flyger den
direkt upp igen [:(!] Farsan min hade en V70 årsmodell 98 och
på den fick han reda på att Volvo hade använt fel smörjfett
i dörrarna. Som tur var hade han garanti kvar annars hade han fått
pröjsa 2000:- per dörr(tror jag det var). Kan det vara samma problem som gäller här oxå? Man ser att det kommer fram ett fruktansvärt segt fett ur dörren(när det är kallt)när jag tinar låset med min andedräkt!! Kan väl knappast hjälpa att spraya i lås-spray när det sega smörjfettet ändå geggar igen låset igen eller ...?
MVH Stefan Lindqvist
Jag tänkte höra om det är fler som har problem med frusna
lås på Lagunan. Jag har en -04:a som passagerar-dörren fram
ständigt fryser.... När man försöker stänga dörren flyger den
direkt upp igen [:(!] Farsan min hade en V70 årsmodell 98 och
på den fick han reda på att Volvo hade använt fel smörjfett
i dörrarna. Som tur var hade han garanti kvar annars hade han fått
pröjsa 2000:- per dörr(tror jag det var). Kan det vara samma problem som gäller här oxå? Man ser att det kommer fram ett fruktansvärt segt fett ur dörren(när det är kallt)när jag tinar låset med min andedräkt!! Kan väl knappast hjälpa att spraya i lås-spray när det sega smörjfettet ändå geggar igen låset igen eller ...?
MVH Stefan Lindqvist
-
Nja, jag har råkat ut för att det inte gick att öppna med vanlig nyckel - för det var fruset inuti, men det gick fint med fjärren... lustigt, men inget problem egentligen. Däremot så tycker jag dörrlisterna fryser till lite väl mycket jämfört med min förra bil (Citroën). Har inte orkat fetta dem... men ska komma ihåg att göra det inför nästa vinter, nu räknar jag med vår!!!