Mégane 1997

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
forthemoment

Mégane 1997

Post by forthemoment »

Tjena!
Har några problem med min farmors mégane som jag skall lösa nu framöver, tänkte man kanske kunde få lite hjälp :)

*Den drar fruktansvärt mycket bensin! 2,0 Automat, den drar långt över en liter per mil. Landsvägskörning det mesta, min 740 drar 0,9 och min farsa när han hade en S80 T6 så drog den 0,80, mycket mindre än Renaulten! Vad kan vara fel? Den har gått 6500 mil, servad hos Bilia (skall in på 6000 mil service om en månad eller så) Vill gärna kunna ta den till jobbet till sommaren, men drar den över litern per mil så vill jag d inte!!

*Vill gärna hitta någon som kan hjälpa en fixa baktorkararmen, den hade gå¨tt av en slags metallbit på insidan men den svetsade en på verkstan, men blev aldrig av att han satte tillbaka den. Och spolarsystemet för framlyktorna och dimljusen fram funkar inte. samt att främre passagerarstol är lite nedsutten, kan man fixa det. Och om det finns någon som vet hur man byter lampan till yttertempmätaren och klockan inne i bilen....

*Bilen skall in på en rostskyddsbehandling på torsdag, ska börja fixa till den sen.... Finns det någon plåtslagare att rekkomendera som inte är för dyr i gbg trakten... Samt lite annat smått & Gott

Bilen är och har vart bra, inga större problem, kamrem bytt, och acn gick sönder förra sommaren men den fixa vi, men vill gärna fixa dessa andra grejorna, samt om någon har alu fälgar skulel jag gärna köpa några...

Tack på förhand!
//Martin
Post Reply