Elproblem Espace

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
bigdaddy
Posts: 3
Joined: 28 Feb 2005, 14:02
Location: Sweden

Elproblem Espace

Post by bigdaddy »

Jag är nybliven ägare till en espace -95. Jag undrar om någon har nåt tips? När jag vrider på ljusknappen händer absolut ingenting varken ljustuta,parkeringsljus eller helljus funkar, bara halvljusautomatiken. Dessutom så måste jag ibland öppna huven och smälla till värmefläkten för att den ska starta! Till sist så funkar ellåsöppningen bara när den vill.
Tacksam för tips
Christer
Posts: 2
Joined: 19 Feb 2003, 19:43

Post by Christer »

Kan det vara så enkelt att någon har glömt att sätta tillbaka multikontakten till ljusreglaget?
Ett typfel på Espacen är att kontaktstycket till värmefläkten glappar(sitter på vä. sida bredvid fläkthuset i motorrummet). PÅ min Espace räckte det med att öppna den och spänna metalltungorna, sen dess har det fungerat. Angående låsningen så skulle jag nog först kolla batterierna och leta efter korrosion i nyckeln, därefter leta efter fel hos IR-mottagaren i takkonsolen.
Lycka till!
bigdaddy
Posts: 3
Joined: 28 Feb 2005, 14:02
Location: Sweden

Post by bigdaddy »

Jag har nu kollat alla elektiska enheter jag kunde hitta. Felen som jag hade visade sig bero på dålig kontakt i kopplingsplintarna i säkringsdosan i handkfacket, två av stiften var något brända men efter rengöring ock lite smörj så började allt att funka ganska bra.
Fläkten vill inte gå på alla farter så jag ska nog prova att mickla runt fläktmotorn bara det blir varmare än -20 [:I]

/Pelle
Post Reply