Trumbromsar Laguna kombi.
Moderator: Forumpolisen
Trumbromsar Laguna kombi.
Bytte banden bak på min laguna 97'a med trumbromsar,Alla delar inuti trumlarna såg mycket bra ut och allt ar korrekt monterat (plockade båda trumlarna och bytte på en sida i taget så jag kunde kolla på andra sidan) monteringen gick fint utan problemer. nar jag var klar tryckte jag pedalen sakta ner och det klikkade på båda sidorna i automat justeringen, nu till mitt problem : Parkerings bromsen blev inte bra måste jag justera under bilen på wiren som går till den? eller kan något ha blivit fel??.
En annan sak på ena sidan va det en begynnande lekage från broms cyllen (mycket liten) så jag måste byta den, har bytt sådana førut så så det ska gå bra men jag har hørt at det ar en speciell procedur nar man ska lufta bromsarna på bilar med abs. Har ni något satt at gjøra det på?.
En annan sak på ena sidan va det en begynnande lekage från broms cyllen (mycket liten) så jag måste byta den, har bytt sådana førut så så det ska gå bra men jag har hørt at det ar en speciell procedur nar man ska lufta bromsarna på bilar med abs. Har ni något satt at gjøra det på?.