Trumbromsar Laguna kombi.

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Arctic_1

Trumbromsar Laguna kombi.

Post by Arctic_1 »

Bytte banden bak på min laguna 97'a med trumbromsar,Alla delar inuti trumlarna såg mycket bra ut och allt ar korrekt monterat (plockade båda trumlarna och bytte på en sida i taget så jag kunde kolla på andra sidan) monteringen gick fint utan problemer. nar jag var klar tryckte jag pedalen sakta ner och det klikkade på båda sidorna i automat justeringen, nu till mitt problem : Parkerings bromsen blev inte bra måste jag justera under bilen på wiren som går till den? eller kan något ha blivit fel??.

En annan sak på ena sidan va det en begynnande lekage från broms cyllen (mycket liten) så jag måste byta den, har bytt sådana førut så så det ska gå bra men jag har hørt at det ar en speciell procedur nar man ska lufta bromsarna på bilar med abs. Har ni något satt at gjøra det på?.
FUNGYEE

Post by FUNGYEE »

Handbromsen är mekanisk, wiren skall vara sträckt så att backarna börjar att ta vid andra tredje hacket.
Du tömmer ju inte hela systemet, så jag kan inte se varför det inte skulle gå att göra på det vanliga sättet.Så gör jag och inte haft några problem.
MVH
FY
Arctic_1

Post by Arctic_1 »

JO jag inser nu hur det ska gjøras, bromsarna tar bra och jag har justerat efter handbromsen lite och ska gjøra det en gång till nu nar bilen har kjørt en 20-30 mil och banden har slitit til sig ordenlig. Nar det gjelder lufting ska jag gjøra det på det vanliga sattet. Tack så mycket och god jul!!.
Post Reply