Hur får man bort kugghjulet vid veven,
Moderator: Forumpolisen
Hur får man bort kugghjulet vid veven,
Har kört fast lite och jag undrar om det finns någon bra sätt
Har givitvis tagit bort den stora bulten som sitter i mitten, men kugghjulet verkar sitta väldigt hårt ändå, har försökt dra och bända med en skruvmejsel men det sitter kvar.
En avdragare går inte heller tyvärr att använda då kugghjulet sitter nästan emot plåten bakom.
Alla förslag är välkomna
Har alltså problem att få bort båda kugghjulen, det på veven och extra hjulet som bara håller remmen på rätt plats
Bilen är en reanault 5 gte
Har givitvis tagit bort den stora bulten som sitter i mitten, men kugghjulet verkar sitta väldigt hårt ändå, har försökt dra och bända med en skruvmejsel men det sitter kvar.
En avdragare går inte heller tyvärr att använda då kugghjulet sitter nästan emot plåten bakom.
Alla förslag är välkomna
Har alltså problem att få bort båda kugghjulen, det på veven och extra hjulet som bara håller remmen på rätt plats
Bilen är en reanault 5 gte
På motorn jag har verkar det sitta två gängade hål på kugghjulets kant, jag tror tanken är att man ska skruva fast en avdragare med två bultar i dessa hål. Jag har ett vagt minne av att ta isär gräsklipparmotorer med en avdragare gjord av en bit plattjärn. Ett gängat hål i mitten och två ogängade för dragbultar i ändarna, man fixerar den med dragbultarna och sen drar man i en bult i mitthålet för att dra loss svänghjulet.. men jag kanske är ute o cyklar