Totaltmörket (framljus på Clio)
Moderator: Forumpolisen
-
Totaltmörket (framljus på Clio)
Hej,
Mitt framljus ha slutat att fungera på min Renault Clio -00, eftersom det är både hel och halv på båda sidor och lamperna verkar ok antar jag att det är något annat. Min första tanke är att kolla på ljusrelät - men vart sitter det??? Tacksam för svar och tipps.
/Abbe i höstmörkret...
Mitt framljus ha slutat att fungera på min Renault Clio -00, eftersom det är både hel och halv på båda sidor och lamperna verkar ok antar jag att det är något annat. Min första tanke är att kolla på ljusrelät - men vart sitter det??? Tacksam för svar och tipps.
/Abbe i höstmörkret...
På de äldre modellerna R5/R19 finns inget egentligt ljusrelä men väl ett relä för halvljusautomatik. På R19 sitter det bredvid säkringarna... Ljusspaken är ett känt problem, nylongångjärnen inne i mekanismen brister efter några år och då slockar hel eller halvljuset. Förhoppningvis är den förbättrad på nyare modeller. Har du kollat alla säkringar?
Sen finns det säkert någon jordpunkt för framlyktorna någonstans i fronten, kolla att den ser bra ut.
Sen finns det säkert någon jordpunkt för framlyktorna någonstans i fronten, kolla att den ser bra ut.
-
-