Ang JB5 lådan

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Racer X
Posts: 238
Joined: 12 Oct 2003, 19:28
Location: Sweden
Contact:

Post by Racer X »

jo det förstår jag men hur ska det gå att trycka genom c3J motorns förgasare?
lefracuss
Posts: 15
Joined: 22 Sep 2004, 15:58
Location: Sweden

Post by lefracuss »

Den motor jag talar om är en C3J med elektronisk insprutning, inte förgasare.
Det enda krucket hittils är att lura MAP-sensorn när man överladdar. Det löste sig genom att man ansluter den innan turbon där det fortfarande är undertryck.
User avatar
Racer X
Posts: 238
Joined: 12 Oct 2003, 19:28
Location: Sweden
Contact:

Post by Racer X »

vad är det för 5a en gte eller?
och är det multipoint eller single point?
lefracuss
Posts: 15
Joined: 22 Sep 2004, 15:58
Location: Sweden

Post by lefracuss »

R5 GTS
1.4 C3J motor
singlepoint insprutning
JB5 låda.
User avatar
Racer X
Posts: 238
Joined: 12 Oct 2003, 19:28
Location: Sweden
Contact:

Post by Racer X »

intressant, men att trycka igenom en single pointare är väl inte direkt lätt.
se en sak emd single point sprut, nån cylinder kommer alltid att gå lite för magert så se till att få i tillskottsspridarna i själva insuget.
lefracuss
Posts: 15
Joined: 22 Sep 2004, 15:58
Location: Sweden

Post by lefracuss »

Hmmh... varför skulle det inte gå att sätta dem på röret precis före insuget?
User avatar
Racer X
Posts: 238
Joined: 12 Oct 2003, 19:28
Location: Sweden
Contact:

Post by Racer X »

jo det går vlä men det skule vara bättre fördelning i insuget..

har du msn icq? så kan vi snacka mer, föunderar själv på samma projekt.
Post Reply