Nya Mégane Sport
Moderator: Forumpolisen
Nya Mégane Sport
Läste i Revue om nya Mégane Sport. Verkar vara en trevlig bil...Någon som vet när den finns att beskåda livs "levande" på Bilia?
Satt på nätet och kollade lite renault sidor
för ett ½ år sedan, fick då syn på en orange
megane sport(225hk)[:p] tänkte aha den vill jag
spana på, åkte till en återförsäljare inga
namn nämda, denna försäljare sa att sporten
ej är sverige aktuell, den skulle ha ett pris
runt 250´. Så nu är jag lite förvånad över att
se att den helt plötsligt är aktuell[?].
Någon som vet något mer??
för ett ½ år sedan, fick då syn på en orange
megane sport(225hk)[:p] tänkte aha den vill jag
spana på, åkte till en återförsäljare inga
namn nämda, denna försäljare sa att sporten
ej är sverige aktuell, den skulle ha ett pris
runt 250´. Så nu är jag lite förvånad över att
se att den helt plötsligt är aktuell[?].
Någon som vet något mer??
För intresserade...
Mailade pressansvarig i onsdax(hittade hennes mail på Renault.se) på volvocars eftersom jag var nyfiken på när Mégane Renault Sport kommer, och även 2.0T motorn till Mégane CC, och det här är vad hon svarade:
Hej Pia,
Renault Mégane Sport kommer att lanseras i början av nästa år i Sverige. Och 2,0 T motorn till Mégane CC och Scénic kommer i slutet av 2004.
Så, det är väl bara att vänta...[:p]
Mailade pressansvarig i onsdax(hittade hennes mail på Renault.se) på volvocars eftersom jag var nyfiken på när Mégane Renault Sport kommer, och även 2.0T motorn till Mégane CC, och det här är vad hon svarade:
Hej Pia,
Renault Mégane Sport kommer att lanseras i början av nästa år i Sverige. Och 2,0 T motorn till Mégane CC och Scénic kommer i slutet av 2004.
Så, det är väl bara att vänta...[:p]
Peugeots nya konceptbil 907 ser ganska trevlig ut!
Fast det stora gapet på 407:an får åtminstone mig att tänka på en hungrig elak fisk. Renault-smilet är mera inbjudande! Lita på att det ligger en hel del tankeverksamhet/psykologi bakom designen på nya bilar. Det blir väl lätt att man hämtar inspiration/linjer från djurvärlden! [:)]
Fast det stora gapet på 407:an får åtminstone mig att tänka på en hungrig elak fisk. Renault-smilet är mera inbjudande! Lita på att det ligger en hel del tankeverksamhet/psykologi bakom designen på nya bilar. Det blir väl lätt att man hämtar inspiration/linjer från djurvärlden! [:)]
Har planer på att byta upp mig
från Clio till Megané.
Har tittat lite på Megané sport men
den är tokdyr enligt mitt tycke + att
den tas ej in i sverige för försäljning(endast import).
Håll huvudet kallt sa försäljaren det kommer
en 2 liters turbo på 160hk+ till våren.
Den som väntar på något gott.............
Clion rullar nu mera på 18"[:D]
Krippe har kort på sin hemsida,skiffergrå (vallåkraträffen).
Heis
från Clio till Megané.
Har tittat lite på Megané sport men
den är tokdyr enligt mitt tycke + att
den tas ej in i sverige för försäljning(endast import).
Håll huvudet kallt sa försäljaren det kommer
en 2 liters turbo på 160hk+ till våren.
Den som väntar på något gott.............
Clion rullar nu mera på 18"[:D]
Krippe har kort på sin hemsida,skiffergrå (vallåkraträffen).
Heis
Den är mycket trevlig att köra! Körde en 5-dörrars i maj i år i Tyskland. Gott botten drag och kvick i omkörning, både i stan och autobahn. Man kännerlite att den har ESP, tyvärr för den leksugne [}:)][8D]
Problemet blir väl det att bara ett fåtal handlare i Sverige kommer ta hem den till demo [:-(]
Problemet blir väl det att bara ett fåtal handlare i Sverige kommer ta hem den till demo [:-(]