R19, Byta termostat
Moderator: Forumpolisen
R19, Byta termostat
Hur går man tillväga? En beskrivning hade varit perfekt [:p]
// Tom
// Tom
Det lär vara viktigt att lufta systemet sen, grannen spräckte toppen på sin Megane troligen pga låg kylvätskenivå/luft i systemet. Behöver jag berätta att det blev dyrt mycket dyrt :O
Det sitter en luftskruv på kylaren, ska kolla om det är någon fler.
Men Henrik, innan du börjar köra med R19 som familjebil... du är väl medveten om att säkerheten är rätt usel. Våra barn får inte åka R19.
/e
Det sitter en luftskruv på kylaren, ska kolla om det är någon fler.
Men Henrik, innan du börjar köra med R19 som familjebil... du är väl medveten om att säkerheten är rätt usel. Våra barn får inte åka R19.
/e
Tjenare!
Beställde grejer från autofrance. Får se om kunnandet, tiden och inspirationen räcker till att fixa det, annars får det bli verkstaden. Mekade ganska mycket förr, men har legat av mig ordentligt. Att jag sen har kassa verktyg och saknar halva hylsnyckelsatsen gör inte saken bättre.
Vi har vår R19 som "andrabil", dvs sambon kör 1,5 mil om dagen med den. Men enl folksams statistik var faktiskt r19 inte så kass som man kan tro, t ex var volvo 440 och många andra bilar sämre.
Som förstabil/familjebil har vi en 9-5 kombi, försedd med en hel del Nm.
Beställde grejer från autofrance. Får se om kunnandet, tiden och inspirationen räcker till att fixa det, annars får det bli verkstaden. Mekade ganska mycket förr, men har legat av mig ordentligt. Att jag sen har kassa verktyg och saknar halva hylsnyckelsatsen gör inte saken bättre.
Vi har vår R19 som "andrabil", dvs sambon kör 1,5 mil om dagen med den. Men enl folksams statistik var faktiskt r19 inte så kass som man kan tro, t ex var volvo 440 och många andra bilar sämre.
Som förstabil/familjebil har vi en 9-5 kombi, försedd med en hel del Nm.