Usch ja, mek med GTE igen...

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
tjoa

Usch ja, mek med GTE igen...

Post by tjoa »

Urk, jag börjar bli trött på min 5 GTE...[:(]
Har snart bytt ut allt.Har väl avverkat en 3000-4000mil sen jag köpte
bilen för 4 år sedan (har den när jag åker till jobbet, annars är det BMW som gäller).Nu är det nog dax för nya ok fram, handbromsen klarar inte en besiktning till och ett hjullagerbyte till fram behövs (nu kan jag snart byta lager i sömnen).Suck! Jämnt är det nått och skruva med. Ingen som har ett par användbara bromsok (fram,girling) att sälja till rimligt pris ?

/Johan
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

det är väl tur att lagren bara kostar 280kr då[:D]..har aldrig hört att man kört slut på bromsoken..
tjoa

Post by tjoa »

Nja, har väl inte kört slut på oken men dom är inte i det skicket att det lönar sig att renovera dom. Ska sondera terrängen idag och se om jag hittar ett par ok till en hyfsad peng [:)].Men sedan är det ju rätt mycket annat som måste göras och det känns lite tungt.
Bilen ser ju hyfsad ut och går ju som ett spett men det är dags att svetsa tröskellådor också, rostlaga dörrarna om man ska ha bilen kvar.Bilen slog precis över till 15.000mil och hade väl gått 11.000 när jag köpte den.Och under dom milen har jag bl.a: bytt bagagelucka(pga rost),bytt toppen och alla packningar i övre motorn, stötdämpare, hjullager fram 3-4 gånger, hastm. wire, gaswire, renoverat startmotor,bytt tomgångsventilsmotorn, en ny drivaxel + renoverat den andra, bytt termostat , spindelleder , bromsrören som går till bakhjul är bytta och säkert en hel del som jag inte minns.
Så nu är jag sugen på lite bromsmek...[:D]
Erik R19

Post by Erik R19 »

Ge inte upp nu, när du väl bytt bromsoken är ju allting nytt![;)]
Jag skulle vilja se Renå's livslängsspecifikation, hade faktiskt tillgång till den på ett tidigare jobb men tänkte aldrig på att se efter.. eller kanske bäst att inte veta?
*R19, 15 år, 21000 mil, skramlar lite varstans*
Post Reply