tändstift "hjälp fort"

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
rz

tändstift "hjälp fort"

Post by rz »

Söker med ljus o lyckta efter hemsidan för Eyquems eller vad dom heter eller någon annan sida där jag kan hitta info om vilket stift som passar till min bil, har letat överallt, ringt alla bildelsfirmor och numret som sitter på mina stift finns inte någonstans förutom på mina stift hehe (massor av nummer men inte mitt nummer). Har besiktning på Måndag och behöver serva bilen och det enda jag inte tänkte på var stift (enda som är kvar), trodde i min enfald att det borde vara lätt men tji fick man.

mvh Thomas
lljungberg

Post by lljungberg »

Det lär väl inte rädda dig men Biltema har Eyquem annars finns ju Autofrance. Har inte kollat hos Biltema själv men de borde ju ha kataloger. Micro brukar också ha rätt bra kataloger.
Har du nära till någon av dessa?
rz

Post by rz »

japp har kollat allt redan, mina stift finns inte på någon lista hos någon försäljare, micro, biltema, volvo etc, har kollat NGK, Bosch etc om dom hade någon övergångstabell etc, finns massor av Renault stift/modeller i alla listor men inte mina :(
Sökte på moderbolaget dels på svenska, tyska Franska men hittar det inte.............................time is running out :(, får se om jag löser det hela.
rz

Post by rz »

fixat så nu behöver jag ingen hjälp för tillfället ;)
lljungberg

Post by lljungberg »

Antar att besiktningen gick bra då? Hur fixade du det?
Har inte haft datorn på, semestertider...
rz

Post by rz »

nä besiktningen gick inte bra :( fortfarande en 2:a på avg samt handbromsen, handbromsen har ju aldrig fungerat sedan den var ny eftersom kabeln är för lång ;) (meckade isär allt och vet till hundra procent att den aldrig har funkat) men det går att ordna lätt, tändstiften jag hittade var inte bra men skulle passa till min bil enligt någon lista, så nu har jag beställt lite mer orginal prylar för att fixa handbroms samt nya tändkablar och köpt en uppsättning orginal stift. borde ha prylarna i slutet av veckan tar ju ett antal dagar från Tyskland till SE.
lljungberg

Post by lljungberg »

Kollade du med Autofrance om delar? De brukar kunna fixa det mesta... (egentligen han, inte de). Synd att den inte gick igenom!
Post Reply