Då var man Renault ägare igen!

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Renå-mannen

Då var man Renault ägare igen!

Post by Renå-mannen »

Hallå alla glada!
Var nere i Osby i Småland idag och köpte en Clio 16v -91,
Kan berätta att den är blå metallic och jättefin i Lacken.
Inredningen är kanonfräsch och Rök och Djurfri!
Motorn går som en klocka och är för övrigt chippad och har
sport luftfilter!
Det jobbiga är att ena skärmkanten är uppäten men den skärmkanten skall bytas, har en ny liggandes!! Annars är den väldigt fin i Karossen, Det är bara den skärmkanten som måste bytas sen är bilen gör fräsch! Skall även byta avgassystemet på den, Avgassystemet som sitter på nu har gått av på ett ställe...
Är det någon som vet vart det säljs sport avgassystem till en rimlig peng i närheten av Göteborg??

Hjärtliga hälsningar Kim
Norden
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström

Post by Norden »

Får gratulera till köpet. Jag ringde också på den men var tydligen inte tillräckligt snabb :-D

Hoppas allt går väl nu så att du kan få igenom den i besiktningen. Glöm inte att byta framdämparna om de inte redan var bytta!

MvH,
Spiff

Post by Spiff »

Det är ju bara att gratulera till en fruktansvärt rolig bil... Den kommer du ha mycket skoj med tror jag nog.
Renå-mannen

Post by Renå-mannen »

Norden: Jaså, jag var snabbare än du... Stötdämparna verkar inte vara så kassa, jag tyckte dom väldigt stumma men vi får se. Ska iallafall byta avgassystem på den innan besiktingen så får vi se sen om det är något mer?

Spiff: Jodå, den kommer jag nog att trivas med tror jag!

//Kim
Renå-mannen

Post by Renå-mannen »

Då hade man plötsligt två Clio 16v [;)], Bytte bort min Volvo 760 -88 mot en Clio 16v -92 igår, 15000mil och jättefin, Något sliten inredning men jag kan ju ta inredningen ifrån den andra som är hel och fin.

Vänliga hälsningar
//Kim
vargen

Post by vargen »

två.. *sucka* vad ska du med två till? även om det vore drömmen.. då kan man ju bygga om lite hur man vill..
Post Reply