tändstift.
Moderator: Forumpolisen
tändstift.
För 3,5 v sen körde jag min bil från Halmstad till Gbg, utan problem, men sen när jag körde in i gbg efter att ha lastat ur mitt flyttlass, så hoppa den fram o avgaskontroll lampan blinkade.
Bilen är uttagen mars -02, köpt begagnad, har gått 1400 mil.
Jag lyckades ta mig hem o sen fick de bärga bilen till verkstad.
På verkstaden tog de tag i problemet direkt, de hade haft en clio med liknande problem tydligen.
Det var tändstiften, de fick byta alla 4, låter lite konstigt eftersom den gått så lite.
Som tur e kostade det mig inte en krona....
Ngn mer som vatt med om detta??
Bilen är uttagen mars -02, köpt begagnad, har gått 1400 mil.
Jag lyckades ta mig hem o sen fick de bärga bilen till verkstad.
På verkstaden tog de tag i problemet direkt, de hade haft en clio med liknande problem tydligen.
Det var tändstiften, de fick byta alla 4, låter lite konstigt eftersom den gått så lite.
Som tur e kostade det mig inte en krona....
Ngn mer som vatt med om detta??
Nope, men i Fredags small det till under huven då jag startade, först trodde jag att HD'n bredvid mig hade startat samtidigt men så upptäckte jag att han satt å åt glass... stängde av bilen och kikade om mitt halvtaskiga avgasrör hade lossnat.. icket.. sen upptäckte vi att ett tändstift endast satt i tändkablen.. huh.. enkelt löst dock och inga problem där efter.. ska kika nu snart och se om den skruvats upp igen.. kan ju va taskiga gängor..
jag kollade instuktionsboken och där visade inget om vart tändstiften sitter.
Visst fick man lära sig det, men det var liksom 5,5 år sen man hade den lektionen och jag skaffa inte fösta bilen förrän i höstas, så det ligger ju inte fräscht precis.
Sen ser ju motorerna lite olika ut också.
S¨å om ngn kan förklara för mig vart de sitter så är jag tacksam...
Visst fick man lära sig det, men det var liksom 5,5 år sen man hade den lektionen och jag skaffa inte fösta bilen förrän i höstas, så det ligger ju inte fräscht precis.
Sen ser ju motorerna lite olika ut också.
S¨å om ngn kan förklara för mig vart de sitter så är jag tacksam...
-
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
Det ska finnas som en liten dosa eller lock där det går fem kablar ifrån, en kabel går till tändspolen och de övriga fyra till tändstiften, ganska grova kablar. Jag vet inte hur det ser ut på din bil men de bör synas tycker jag, om det inte sitter en massa plastkåpor och grejer i vägen
Ingen kunnig som kan följa med till bilen och visa dig lite snabbt?
Ingen kunnig som kan följa med till bilen och visa dig lite snabbt?
Ja, men jag har bara haft den 3 månader o de kollade igenom den innan jag köpte den. Man tycker att den ska inte ha så mkt problem när den bara e 2 år gammal....
Den ska in på felsökning i slutet av augusti i alla fall. SÅ får vi se om de hittar ngt fel på den...
Tur man har garantin på den i alla fall...
Innan jag köpte den var den en sådan bil som man kunde låna om man lämnade in sin bil på service, så den har inte ägts av en privat person ens...
Den ska in på felsökning i slutet av augusti i alla fall. SÅ får vi se om de hittar ngt fel på den...
Tur man har garantin på den i alla fall...
Innan jag köpte den var den en sådan bil som man kunde låna om man lämnade in sin bil på service, så den har inte ägts av en privat person ens...