Clio 1600
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 508
- Joined: 11 Dec 2002, 22:16
- Location: Kalmar
Clio 1600
Är det 1.6 16V-motorn med original 110 hk de kör med? Dvs samma som sitter i Méganerna med t ex?
Anledningen till frågan är att ett par kompisar (& klubbmedlemmar) underar vad man kan hitta på för bus för att locka ur deras lille goding ytterligare några ystra pållar...
Anledningen till frågan är att ett par kompisar (& klubbmedlemmar) underar vad man kan hitta på för bus för att locka ur deras lille goding ytterligare några ystra pållar...
vet inte riktigt vad motorn har för beteckning men här e infon från renault sport om S1600.
Ring Jonas Kruse han om ngn borde ju veta vad det är för grejor, dock när ja kollade upp den svenska clio S1600 stod det i pappret 1.6 16v
Model RENAULT Clio Super 1600
Chassis Strengthened steel monocoque
Engine 4KM, 4 cylinders, 16 valves
Capacity (cc) 1598
Bore x stroke (mm) 79.5 x 80.5
Maximum power 220 bhp at 8800 rpm
Maximum torque 200 Nm (148 lb ft) at 7000 rpm
Transmission 6-speed sequential dog gearbox, limited slip differential
Suspension
Front MacPherson-type struts with custom-built springs and dampers
Rear Custom-built springs and dampers
Brakes
Front Ventilated discs - 343 mm (asphalt), 285 mm (gravel)
Rear Solid discs - 263 mm
Front axle Custom-built aluminium uprights
Rear axle Fully independent
Dampers Öhlins adjustable, 3 settings
Wheels One-piece aluminium - 17-inch (asphalt), 15-inch (gravel)
Tyres Michelin
Asphalt 17 x 63 x 17
Gravel 16 x 65 x 15
Wheelbase 2472 mm
Length 3809 mm
Width 1783 mm
Fuel tank capacity 60 litres
Ring Jonas Kruse han om ngn borde ju veta vad det är för grejor, dock när ja kollade upp den svenska clio S1600 stod det i pappret 1.6 16v
Model RENAULT Clio Super 1600
Chassis Strengthened steel monocoque
Engine 4KM, 4 cylinders, 16 valves
Capacity (cc) 1598
Bore x stroke (mm) 79.5 x 80.5
Maximum power 220 bhp at 8800 rpm
Maximum torque 200 Nm (148 lb ft) at 7000 rpm
Transmission 6-speed sequential dog gearbox, limited slip differential
Suspension
Front MacPherson-type struts with custom-built springs and dampers
Rear Custom-built springs and dampers
Brakes
Front Ventilated discs - 343 mm (asphalt), 285 mm (gravel)
Rear Solid discs - 263 mm
Front axle Custom-built aluminium uprights
Rear axle Fully independent
Dampers Öhlins adjustable, 3 settings
Wheels One-piece aluminium - 17-inch (asphalt), 15-inch (gravel)
Tyres Michelin
Asphalt 17 x 63 x 17
Gravel 16 x 65 x 15
Wheelbase 2472 mm
Length 3809 mm
Width 1783 mm
Fuel tank capacity 60 litres
-
- Posts: 508
- Joined: 11 Dec 2002, 22:16
- Location: Kalmar
Den motor som sitter i Clio Super 1600 är en 1,6 precis som timolo säger. Motorn är dock en specialutvecklad motor från Renault Sports fabrik i Frankrike. Samma fabrik som Renault Clio V6 tillverkas i numera.
Renault Clio Super 1600 är en Grupp A bil. Det är ytters små detaljer som är Renault Clio 1,6 16v standard på en sådan bil.
Det går säkert att skaka fram någon extra pålle ur en standard 1,6 16v, men några 220hk går inte med några enkla hjälpmedel.
Hälsn
f.d. Renault Team Sweden medlem
Renault Clio Super 1600 är en Grupp A bil. Det är ytters små detaljer som är Renault Clio 1,6 16v standard på en sådan bil.
Det går säkert att skaka fram någon extra pålle ur en standard 1,6 16v, men några 220hk går inte med några enkla hjälpmedel.
Hälsn
f.d. Renault Team Sweden medlem