skrapat emot....
Moderator: Forumpolisen
skrapat emot....
Igår lyckades jag skrapa min Reanult clio på undersidan typ. Det e under dörren där de går ner mot ställena som man sätter manicken för att höja upp bilen.
Det ser inte så farligt ut, men bör jag åka in o kolla med ngn lack firma eller så?
Kanske en dum fråga. bilen har ju inte samma färg där som på resten av bilen, så jag blir lite frågande.
funderade på att köpa bättringsfärg på Biltema o dölja skrapmärket med, kan det vara en idé??
Det ser inte så farligt ut, men bör jag åka in o kolla med ngn lack firma eller så?
Kanske en dum fråga. bilen har ju inte samma färg där som på resten av bilen, så jag blir lite frågande.
funderade på att köpa bättringsfärg på Biltema o dölja skrapmärket med, kan det vara en idé??
var inne på rejmes här i stan idag o köpte lackstift. han sa att jag skulle lägga 2 lager om det gått in till plåten.
Tänkte göra vid det provisoriskt nu över sommaren och sen låta en billackerare göra vid det till hösten. Nån som kan rekommendera ngt bra ställe i Göteborg.
ringde nämligen en firma och de sa att man kunde fixa till det provisoriskt på egen hand. Har nämligen inte tid eller pengar till det just nu pga en flytt. Men de ska väl inte behöva lacka om hela den sidobiten, när det e typ så det inte syns när det svängt in, så det är ner mot marken liksom.
vad är tröskelmassa?
Tänkte göra vid det provisoriskt nu över sommaren och sen låta en billackerare göra vid det till hösten. Nån som kan rekommendera ngt bra ställe i Göteborg.
ringde nämligen en firma och de sa att man kunde fixa till det provisoriskt på egen hand. Har nämligen inte tid eller pengar till det just nu pga en flytt. Men de ska väl inte behöva lacka om hela den sidobiten, när det e typ så det inte syns när det svängt in, så det är ner mot marken liksom.
vad är tröskelmassa?
Det brukar vara en lite tjockare (svart för det mesta) massa eller lack ?! som man brukar lägga vid trösklar eller under bilen, men har du skrapat upp där du har lack så ska du givetvis bättra med samma färg ! MEn lägg ett lager rostskyddsprimer först tycker jag, så du har något under färgen.
Sån finns på tex Biltema, Mekonomen, Meca mm mm den heter så som jag beskrev.
Sån finns på tex Biltema, Mekonomen, Meca mm mm den heter så som jag beskrev.