Lite trubbel!!

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Perka

Lite trubbel!!

Post by Perka »

Hejsan alla glada renaultfantaster...
Har ett litet eller förhoppningsvis litet problem. Jag har nyligen råkat ut för att katalysatorn blev soptät[V] och blev givetvis tvungen att byta den, inga fel så långt (fick dessutom en gammal katt att modda[}:)])
Men nu när nya katten är på plats och att är frid och fröjd tror man men icke....
Ny går min lilla clio RSI bra men om man drar på säg tvåan så slutar den dra med helt plötligt ett par sekunder ungeför som det inte finns nån soppa eller som man lägger ett lock på. Jag har spånat lite i va det kan vara och mina tankar har fallit på: tätt soppa filter, för liten katt, eller nått sånt...
Är det nån som har varit med om samma sak eller har några ideér på va det kan vara.
vore tacksam....
MVH///Perka

Edit : Flyttade tråden ! Passar bättre här =) /Robin
vargen

Post by vargen »

Passar kanske bättre under Problem om någon vill flytta..

annars till problemet så kan du ju va på rätt väg.. kika igenom hela systemet först..
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Kan det inte vara så att delar av katten har ramlat bak och satt igen sig i bakre ljuddämparen ?
h.kjellin

Post by h.kjellin »

Låter som om det skulle kunna vara halvstopp i avgassytemet. När en katalysator "rasar" kan delar av innanmätet följa med bakåt, så rådet att kolla bakre dämparen är välmotiverat!
Perka

Post by Perka »

Tack för tipset boys!! [8)]
Post Reply