Har precis rullat ut bilen för säsongen och laddningslampan började lyssna efter några mils körning. Jag misstänker att laddningsrelät har gett sig pga av att den laddar 17v och batteriet har 15.7v efter turen. Ena kabeln från relät till generatorn hade isoleringen smällt.
Var hittar jag relä till bilen? Det är en Bosch och står 14v 30a på den.
Tack för svaret!
Pratade med AUTOFRANCE och fick numret till Kjell 042-77008 som hade grejerna.
Fick 4:a nya stötdämpare, olje filter, alla busningarna till framvagnen och laddningsrelä för 1250:-!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Kane</i>
<br />Tack för svaret!
Pratade med AUTOFRANCE och fick numret till Kjell 042-77008 som hade grejerna.
Fick 4:a nya stötdämpare, olje filter, alla busningarna till framvagnen och laddningsrelä för 1250:-!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Kjell är en klippa på grejer till svansmotorbilarna. Han är billig och har det mesta man kan tänkas behöva. Har själv R10 och är mycket nöjd med delarna jag köpt av honom [:)]
Fick hem grejerna i veckan och satte ditt relät.Efter att har kört lugnt fungerar allt som det ska, men när jag kör kring 110, så börjar laddningslampan att lysa igen
Vad kan det vara? Kan det vara något med kolen till generatorn?
Har haft lås den och titta på kolen och de ser okej ut........
Kör inte så fort är ett gott råd från en R4-ägare! Men annars kan du försöka kolla alla förbindleser i elsystemet, dålig kontakt, oxid och jordfel kan ge konstiga effekter. Har du mätt upp spänningen i systemet vid olika varv sedan du bytt relä?
Hehe! Klart att bilen skall kunna rulla runt hundra , man vill ju inte vara en bromskloss. Byte generator i helgen och nu verkar det fungera i alla farter. Troligtvis var det kolen trots allt.
Min R17 laddade också lite dåligt i högre fart. Visade sig vara något så dumt som dåligt spänd rem...
Laddade bra så länge man inte hade högt varv på motorn. Har förmodligen något med centrifugalkraft att göra...