Startproblem megane

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
zxe

Startproblem megane

Post by zxe »

Hej!
Jag har en 98:ans megane 2,0rt.Den vill inte starta för mig.Den började krångla för 3 veckor sedan ,den bara tuggar på startmotorn och vill ej tända till . I början när det inträffade så kunde den gå igång ibland för att gå problemfritt i två veckor.Igår hände det igen tre gånger och efter sista gången så vill den inte starta alls.
Har bytt tändlägesgivaren men det blev ingen förbättring.Har nån haft samma fel.Snälla svara!!
zxe

Post by zxe »

Fick igång den nu efter att jag knackat på lite relän i motorrummet.Har iallafall kört ut den på volvo för koll av felkoder.På volvo sa de att bränslepumpsrelät kan krångla ibland,så jag hoppas att det är det som är felet.Är det nån som haft samma problem?
zxe

Post by zxe »

Bytte bränslepumpsrelät i fredags och bilen har startat hela tiden fram till nu Söndag kväll då blir frugan stående igen.Hon går ut och knackar på reläna i den svarta lådan på vänster sida och efter det startar bilen igen.
Vad tusan kan det vara för fel,törs ju knappt använda bilen nu.Skulle vilja ha lite tips och inte famla i mörkret som man gör nu.Är det ingen som haft detta problem.
zxe

Post by zxe »

Köpte elektronikrengöring och sprayat på alla kontakter i relälådan och även övriga kontakter i motorrummet,efter det så har den startat varje gång(peppar,peppar).Jag vet iallafall nu att felet var relaterat till bränslepumpsrelät.
bleach

Post by bleach »

Hade ett liknande problem efter att jag kopplat bort och senare kopplat in kontakter till fördelarboxen. bilen var inte alls sugen på att starta. efter en omgång med elektronikrengöring på alla kontaktdon startade den hur snällt som helst.
Erik R19

Post by Erik R19 »

kan vara hylsorna i reläsockeln som har tappat spänsten. Med lite fingerfärdighet brukar man kunna klämma ihop dom..
Post Reply