Kör en megane 2,0 coupe, känner att den laggar lite vid gaspådrag när motorn inte är riktigt varm, finns tendenser till samma problem även när den är varm med då knappt märkbart. Vad kan det bero på?
Kan vara stift eller andra tändprylar som är dåliga eller sk*t i spridarna. har den gjort lika dant hela tiden eller har det börjat nu? För svara direkt på lite låga varv (typ under 3000) gör den ju inte (jag tolkade att med lag menar du att den int "svarar" på en gång...eller.???)
ok. För den laggar "hackar" mellan 2500 - 3500 varv. Det har blivit nyligen, typ ett par veckor sen. Det reagerar på gasen men sen slår den nästan av lite sen rycker det till igen. Asså det är ju inte så hela bilen hoppar till men det känns att det går ojämt.
Kan detta ha ett samband med att den kan vara svårstartad när den är kall åxå?
ska testa de olika sakerna.. har funderat på att byta tändstift innan, efter som det va rätt länge sen sist..
Ok ska kolla slangarna åxå..
Men det lustiga är att det nästan bara märks av när motorn har blivit riktigt kallt.. och oftast mest när det är kallt ute..Sen brukar det bara ske en gång när den är kall sen funkar den igen.. märkligt..
hitintills har det funkat fint med injection cleaner..tror kanske aldrig någon har gjort detta förrut på bilen.. skönt, att det inte blev någon dyr historia, Och håller tummarna för att det inte ska komma tillbax..
Det verkar som om soppan blivit sämre på senare tid, jag får köra injection cleaner typ en gång i halvåret på båda bilarna för att dom ska hålla sig friska o pigga (och bensinsnåla).. Kan mackarna ha blandat i lim som blyersättningsmedel?
det verkar inte bättre
funderar på att ställa fram tänningen till våren och börja köra på 98okt i stället. Smörjer ju betydligt bättre. sen får man ju lite piggare bil med..