Clio Junior - Markus Nordenström - 2005
Moderator: Forumpolisen
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
Första friträningen avklarad kl. 08:20.
Bilen kändes mycket bättre än sist kommenterar Markus. Den styr in lättare och rullar lättare genom kurvorna. Känns även som motorn går bättre.
Efter smällarna i Rudskogen var bilen uppe i riktbänk - kanske förklaringen till att den går bättre nu. Nästa friträning kl. 11. Uppdaterar med Markus kommentar under dagen.
Träning kl. 11:
Snabbaste tid för Markus: 1.07.21
Ser onekligen bra ut. "Stabil som fan" sa Markus om Clion efter detta passet. Oerhört lättkörd, gör precis som man vill.
Träning kl. 15:
Regn. Bilen mjukades. Åkte mest runt o kände på bilen och väglaget. Känns bra kommenterade Markus efteråt.
Bilen kändes mycket bättre än sist kommenterar Markus. Den styr in lättare och rullar lättare genom kurvorna. Känns även som motorn går bättre.
Efter smällarna i Rudskogen var bilen uppe i riktbänk - kanske förklaringen till att den går bättre nu. Nästa friträning kl. 11. Uppdaterar med Markus kommentar under dagen.
Träning kl. 11:
Snabbaste tid för Markus: 1.07.21
Ser onekligen bra ut. "Stabil som fan" sa Markus om Clion efter detta passet. Oerhört lättkörd, gör precis som man vill.
Träning kl. 15:
Regn. Bilen mjukades. Åkte mest runt o kände på bilen och väglaget. Känns bra kommenterade Markus efteråt.
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
<i>22-24/7 - Kinnekulle Ring, Raceweek!</i>
Det årliga ?RaceWeek? på Kinnekulle inleddes på torsdagen med 3 friträningar. Det var varierande väder och jag fick träning både på torrt och regn. Lite träning på regn behövs med nya bilen, eftersom vi inte riktigt har hittat inställningar för det än.
Fredagen började med ytterligare en friträning som följdes av det första kvalet av sammanlagt två. Bästa tiden under dessa båda heat gav startuppställning till race ett. Vi gick ut med torr inställning, men det började regna precis innan passet började och jag skulle just gå in i depå för att ställa om bilen när det blev rödflagg efter två bilar kört av. När det sedan var dags att köra igen hade banan torkat upp och jag lyckades få till en bra tid som räckte till pole-position, nu med lite för mjuk bil.
Lördagens kval var under blöta förhållanden, med andra ord: jag var säkrad pole till första racet senare på eftermiddagen, så därför tog jag det lite lugnare och fick en tredje tid efter Niclas Olsson och Mårten Hansen.
Mårten som har blivit riktigt snabb de senaste tävlingarna visade sig vara riktigt vass på blött underlag, och Niclas som bara kör första säsongen är redan uppe i toppen ? kul då det blir fler att fightas med!
Racet på lördagen gick vi ut med ganska hård bil, men det visade sig vara lite fel inställning då regnet bara tilltog. Jag kunde hålla mig på en andra plats halva racet men sen fick jag släppa för Mårten Hansen, som var snabbare bakom. Jag blev trea i racet efter Ted Brink på första och Hansen på andra. Efter mig hade jag Tobias Brink precis före Niclas Olsson, som hade en riktig kamp om fjärde platsen hela racet.
Startuppställningen till söndagsracet bestämdes av varvtiderna i det första racet. Jag hade femte snabbaste varvtid under racet ? alltså skulle jag starta på femte ruta. Jag måste säga att jag inte var helt nöjd med det, men vi får betänka jag hade fel inställningar och det var snabba förare framför mig.
I pole startade Ted Brink bredvid sig hade han Niclas Olsson på andra. Bakom stod lillebror Tobias Brink på tredje och Mårten Hansen på fjärde. I starten så missade Tobias framför mig lite, så jag slängde mig ut på gräset med halva bilen, och fick ta emot flera smällar av Tobias eftersom vi var tre-fyra bilar i bredd. I inbromsningen till kvarnkurvan så var jag trea efter Brink och Hansen. Ett varv senare kunde jag passera Hansen och ta upp jakten på Ted. Ted hade dock fått en liten lucka och det avståndet höll sig ända in i mål, och bakom mig fick Mårten se sig passerad av Tobias Brink.
Vi hade en nybörjare i klassen denna helg, Nina Dahlin, som imponerade under helgens körningar.
Andreas Ahlberg hade det lite svårt i regnet under fredagen, men till lördagen så bromsade han lite mindre och förbättrade sig med flera sekunder!
För min del var det ingen kanonhelg då Ted Brink drog ifrån lite i tabellen och ligger 10 poäng före mig. Enda ljusglimten måste vara att jag satte snabbaste varvtiden under helgen, tyvärr inte under racen utan under första kvalheatet.
Nästa stop är Falkenberg, den 13-14 augusti! Där har Juniorerna inte kört sedan SSK-finalen år 2000. Jag tycker det är roligt med nya banor och brukar lära mig dem ganska kvickt varför jag ser fram emot denna tävling lite extra mycket.
/Markus Nordenström, Gnosjö 2005-07-28
Palltrion från Lördagen:
Starten i Söndagsracet, Markus ute på gräset & åker
Palltrion från Söndagen:
Här kommer även ett par bilder från Rudskogen, tagna av www.Racefoto.se. Tyvärr är vår scanner lite knasig, därav färgerna
Det årliga ?RaceWeek? på Kinnekulle inleddes på torsdagen med 3 friträningar. Det var varierande väder och jag fick träning både på torrt och regn. Lite träning på regn behövs med nya bilen, eftersom vi inte riktigt har hittat inställningar för det än.
Fredagen började med ytterligare en friträning som följdes av det första kvalet av sammanlagt två. Bästa tiden under dessa båda heat gav startuppställning till race ett. Vi gick ut med torr inställning, men det började regna precis innan passet började och jag skulle just gå in i depå för att ställa om bilen när det blev rödflagg efter två bilar kört av. När det sedan var dags att köra igen hade banan torkat upp och jag lyckades få till en bra tid som räckte till pole-position, nu med lite för mjuk bil.
Lördagens kval var under blöta förhållanden, med andra ord: jag var säkrad pole till första racet senare på eftermiddagen, så därför tog jag det lite lugnare och fick en tredje tid efter Niclas Olsson och Mårten Hansen.
Mårten som har blivit riktigt snabb de senaste tävlingarna visade sig vara riktigt vass på blött underlag, och Niclas som bara kör första säsongen är redan uppe i toppen ? kul då det blir fler att fightas med!
Racet på lördagen gick vi ut med ganska hård bil, men det visade sig vara lite fel inställning då regnet bara tilltog. Jag kunde hålla mig på en andra plats halva racet men sen fick jag släppa för Mårten Hansen, som var snabbare bakom. Jag blev trea i racet efter Ted Brink på första och Hansen på andra. Efter mig hade jag Tobias Brink precis före Niclas Olsson, som hade en riktig kamp om fjärde platsen hela racet.
Startuppställningen till söndagsracet bestämdes av varvtiderna i det första racet. Jag hade femte snabbaste varvtid under racet ? alltså skulle jag starta på femte ruta. Jag måste säga att jag inte var helt nöjd med det, men vi får betänka jag hade fel inställningar och det var snabba förare framför mig.
I pole startade Ted Brink bredvid sig hade han Niclas Olsson på andra. Bakom stod lillebror Tobias Brink på tredje och Mårten Hansen på fjärde. I starten så missade Tobias framför mig lite, så jag slängde mig ut på gräset med halva bilen, och fick ta emot flera smällar av Tobias eftersom vi var tre-fyra bilar i bredd. I inbromsningen till kvarnkurvan så var jag trea efter Brink och Hansen. Ett varv senare kunde jag passera Hansen och ta upp jakten på Ted. Ted hade dock fått en liten lucka och det avståndet höll sig ända in i mål, och bakom mig fick Mårten se sig passerad av Tobias Brink.
Vi hade en nybörjare i klassen denna helg, Nina Dahlin, som imponerade under helgens körningar.
Andreas Ahlberg hade det lite svårt i regnet under fredagen, men till lördagen så bromsade han lite mindre och förbättrade sig med flera sekunder!
För min del var det ingen kanonhelg då Ted Brink drog ifrån lite i tabellen och ligger 10 poäng före mig. Enda ljusglimten måste vara att jag satte snabbaste varvtiden under helgen, tyvärr inte under racen utan under första kvalheatet.
Nästa stop är Falkenberg, den 13-14 augusti! Där har Juniorerna inte kört sedan SSK-finalen år 2000. Jag tycker det är roligt med nya banor och brukar lära mig dem ganska kvickt varför jag ser fram emot denna tävling lite extra mycket.
/Markus Nordenström, Gnosjö 2005-07-28
Palltrion från Lördagen:
Starten i Söndagsracet, Markus ute på gräset & åker
Palltrion från Söndagen:
Här kommer även ett par bilder från Rudskogen, tagna av www.Racefoto.se. Tyvärr är vår scanner lite knasig, därav färgerna
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
<i>13-14/8 Falkenbergs motorbana</i>
Körningarna inleddes på fredagen med 3 stycken friträningar under blöta förhållanden.
Till första passet gjordes inte så mycket med bilen, till andra passet däremot ändrade vi lite på inställningarna men fick ändå inte till det.
Till tredje passet ändrades toe och bilen kändes lite bättre, men jag hade otur med trafik hela passet och fick därmed inga fria varv.
Tidskvalet på lördagen var på blöt bana utan regn, här passade inställningarna inte alls och jag fick inget flyt i körningen. Blev till slut en sjätte startposition bakom Ted Brink etta, Mårten Hansen tvåa, Andreas Ahlberg trea ? som slog till med en kanontid på allra sista varvet, Tobias Brink fyra och Daniel Kressin femma.
Till racet hade banan torkat upp och det var torr inställning som gällde. Efter chikanen var jag fyra ut med Ted Brink i ledning, i rygg på honom låg lillebror Tobias och därefter Mårten Hansen.
Efter ytterligare några kurvor lyckades jag passera Hansen. Nästa varv var jag uppe på andra plats bakom Ted, och det såg länge ut som att det skulle komma att bli så. Jag riktade in mig på att hålla andraplatsen men med två varv kvar uppehölls Ted av varvningar och avståndet minskade markant, och i slutet av målrakan så var jag knappt en billängd bakom och planerade en sen inbromsning.
När Tanja Rindeström skulle varvas gick hon ut för att köra om sin närmsta konkurrent och jag var tvungen att välja innerspåret till chikanen och låste då upp bromsarna, fick slänga in bilen i kurvan för att undvika att köra rakt in i Ted och var på väg ut i sandfållan. Klarade precis sandfållan och var uppe i ledningen. Så höll det sig in i mål med Brink på en andra plats och Hansen på tredje.
Till söndagsracet fick jag andra snabbaste tid, efter Ted och före Mårten.
Det blev samma ordning på pallen efter ett väldigt lugnt race utan några incidenter för min del.
Efter denna helgen så skiljer det fortfarande 10 poäng upp till serieledande Ted Brink, med två tävlingshelger kvar. Nästa blir på Kinnekulle i samband med bilsports ?En dag på racerbanan?!
/Markus Nordenström, Gnosjö 2005-08-18
Mattias monterar kameran i bilen:
Markus efter seger:
Trean Mårten Hansen, segrare Markus Nordenström samt tvåan Ted Brink:
Teknisk efterkontroll samt byte av styrbox:
Intervju:
Pokalen:
På väg till prisceremoni:
Körningarna inleddes på fredagen med 3 stycken friträningar under blöta förhållanden.
Till första passet gjordes inte så mycket med bilen, till andra passet däremot ändrade vi lite på inställningarna men fick ändå inte till det.
Till tredje passet ändrades toe och bilen kändes lite bättre, men jag hade otur med trafik hela passet och fick därmed inga fria varv.
Tidskvalet på lördagen var på blöt bana utan regn, här passade inställningarna inte alls och jag fick inget flyt i körningen. Blev till slut en sjätte startposition bakom Ted Brink etta, Mårten Hansen tvåa, Andreas Ahlberg trea ? som slog till med en kanontid på allra sista varvet, Tobias Brink fyra och Daniel Kressin femma.
Till racet hade banan torkat upp och det var torr inställning som gällde. Efter chikanen var jag fyra ut med Ted Brink i ledning, i rygg på honom låg lillebror Tobias och därefter Mårten Hansen.
Efter ytterligare några kurvor lyckades jag passera Hansen. Nästa varv var jag uppe på andra plats bakom Ted, och det såg länge ut som att det skulle komma att bli så. Jag riktade in mig på att hålla andraplatsen men med två varv kvar uppehölls Ted av varvningar och avståndet minskade markant, och i slutet av målrakan så var jag knappt en billängd bakom och planerade en sen inbromsning.
När Tanja Rindeström skulle varvas gick hon ut för att köra om sin närmsta konkurrent och jag var tvungen att välja innerspåret till chikanen och låste då upp bromsarna, fick slänga in bilen i kurvan för att undvika att köra rakt in i Ted och var på väg ut i sandfållan. Klarade precis sandfållan och var uppe i ledningen. Så höll det sig in i mål med Brink på en andra plats och Hansen på tredje.
Till söndagsracet fick jag andra snabbaste tid, efter Ted och före Mårten.
Det blev samma ordning på pallen efter ett väldigt lugnt race utan några incidenter för min del.
Efter denna helgen så skiljer det fortfarande 10 poäng upp till serieledande Ted Brink, med två tävlingshelger kvar. Nästa blir på Kinnekulle i samband med bilsports ?En dag på racerbanan?!
/Markus Nordenström, Gnosjö 2005-08-18
Mattias monterar kameran i bilen:
Markus efter seger:
Trean Mårten Hansen, segrare Markus Nordenström samt tvåan Ted Brink:
Teknisk efterkontroll samt byte av styrbox:
Intervju:
Pokalen:
På väg till prisceremoni:
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
<i>3/9 Kinnekulle Ring - En dag på racerbanan</i>
En kort racinghelg - med publik för en gångs skull.
Under testerna på Fredagen var det många som åkte fort men de två som stod i en klass för sig var Markus och Ted Brink.
Kvalet inleddes med en kanontid av Ted. Han fortsatte sätta snabba tider och jag började undra om Markus hade farten att matcha Ted. Mot slutet av passet slog Markus till med 1.06.018 och den tiden innebar Pole Position. Ted Brink tvåa och Mårten Hansen trea genom att åka på 1.06-tider för första gången. Vågar vi säga att han är favorit till titeln nästa år?
Tobias Brink snabbaste R5:a följd av Niclas Olsson.
Starten går, Ted och Markus jämsides under bron, genom kvarnkurvan, tillbaks under bron innan Ted slutligen måste ge sig över knäppen. Markus och Ted kör till sig en lucka ner till Mårten Hansen på tredjeplatsen som i sin tur lyckas få en lucka ner till Daniel Kressin och Tobias Brink som har en hård fight. Bakom dem följer tät racing mellan Niclas Olsson och Andreas Ahlberg som åkte på låga 1.07-tider och därmed börjar åka riktigt fort - näst snabbaste R5:a i racet.
Överallt i racet var det tät racing. Martin Hedin och Nina Dahlin körde hårt. Alexander Glommé och Linn Eriksson likaså. Snabbaste tjej denna helg var Tanja Rindeström i sin Clio.
Markus går i mål som etta, inför ett par tusen åskådare, före Ted Brink och Mårten Hansen.
Förutom Pole Position och seger i racet innehar Markus nu varvrekordet för klassen som lyder på 1.06.286.
En skön helg summerar Markus som tycker vi har hittat någorlunda rätt inställningar nu - men det finns självklart mer att jobba på!
På finalen ska vi försöka hitta ännu lite mer tid i inställningarna. Tills dess, ha det så bra!
Med vänliga hälsningar,
Mattias Nordenström, Gnosjö 2005-09-04
För bilder, se Markus hemsida
En kort racinghelg - med publik för en gångs skull.
Under testerna på Fredagen var det många som åkte fort men de två som stod i en klass för sig var Markus och Ted Brink.
Kvalet inleddes med en kanontid av Ted. Han fortsatte sätta snabba tider och jag började undra om Markus hade farten att matcha Ted. Mot slutet av passet slog Markus till med 1.06.018 och den tiden innebar Pole Position. Ted Brink tvåa och Mårten Hansen trea genom att åka på 1.06-tider för första gången. Vågar vi säga att han är favorit till titeln nästa år?
Tobias Brink snabbaste R5:a följd av Niclas Olsson.
Starten går, Ted och Markus jämsides under bron, genom kvarnkurvan, tillbaks under bron innan Ted slutligen måste ge sig över knäppen. Markus och Ted kör till sig en lucka ner till Mårten Hansen på tredjeplatsen som i sin tur lyckas få en lucka ner till Daniel Kressin och Tobias Brink som har en hård fight. Bakom dem följer tät racing mellan Niclas Olsson och Andreas Ahlberg som åkte på låga 1.07-tider och därmed börjar åka riktigt fort - näst snabbaste R5:a i racet.
Överallt i racet var det tät racing. Martin Hedin och Nina Dahlin körde hårt. Alexander Glommé och Linn Eriksson likaså. Snabbaste tjej denna helg var Tanja Rindeström i sin Clio.
Markus går i mål som etta, inför ett par tusen åskådare, före Ted Brink och Mårten Hansen.
Förutom Pole Position och seger i racet innehar Markus nu varvrekordet för klassen som lyder på 1.06.286.
En skön helg summerar Markus som tycker vi har hittat någorlunda rätt inställningar nu - men det finns självklart mer att jobba på!
På finalen ska vi försöka hitta ännu lite mer tid i inställningarna. Tills dess, ha det så bra!
Med vänliga hälsningar,
Mattias Nordenström, Gnosjö 2005-09-04
För bilder, se Markus hemsida
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
<i>24/9 Kinnekulle Ring - Finalen</i>
Till Kinnekulle och sista racet för säsongen åkte vi med inställningen att Markus skulle köra säkert för att ta hem andraplatsen i klassen. Om rätt tillfälle erbjöds skulle han försöka vinna racet för att ta prispengarna på 5.000:-.
Friträningarna under Fredagen flöt på fint, testade lite olika inställningar och var näst snabbast bakom Ted Brink.
På kvalet gick bilen inte ordentligt men Markus lyckades ändå ta en andraplats innan han kom in i depån och vi åkte ner för att fixa felet. Vad vi inte tänkte på var att man måste åka till Parc Fermé efter kvalet. Hade vi inte en tanke på, speciellt inte då en bil redan innan oss kört ner i maskindepån. Väl nere i maskindepån hoppade vi ur bilen, lyfte huven för att börja felsöka men kom på att vi borde nog åka och ställa oss i Parc Fermé. Sagt och gjort, vi åkte upp och de vägde bilen samt tog ett bränsleprov. Allt OK så långt.
Efter ett par timmar kom beskedet att Markus uteslöts från träningen på grund av detta. Var någon som hade tjatat på teknikerna. Flera personer drogs in diskussionerna och påtryckningarna och trots motprotest från vår sida fick Markus starta sist. Nu var vi lagom irriterande och det skulle bli åka av!
Alla vågade tydligen inte köra om det, men vi förvarnade de långsammare förarna framför att Markus kommer snabbt bakifrån och de flyttade snällt på sig vilket gjorde att Markus snabbt var uppe på tredjeplatsen (efter 3 varv). Tyvärr hade Markus överkört däcken. Trots att han tog sig upp på andraplatsen kunde han inte hålla den hela vägen utan fick nöja sig med tredje.
Vissa firade målgången med kramkalas medan vi nöjde oss med att applådera dagens bravader - Markus för uppkörningen och Mårten Hansen som satte nytt personligt varvrekord samt även snabbaste varv i tävlingen!
Efter racet fick Markus kommentarer som "Grattis till den moraliska segern" och "Du visade verkligen vem som kan köra bil" med mera.
Nu är det mekracet kvar, därefter tackar vi för oss i SSK efter 8 säsonger i juniorklassen. Förhoppningsvis syns vi snart igen, men då i en helt annan bil och vid ett helt annat tillfälle.
/Mattias Nordenström, Norrköping 2005-09-26
Line-up för juniorerna:
Röd bil: Andreas Ahlberg, blå: Markus Nordenström, gul-grön: Alexander Glommé
Över knäppen:
Knäppen igen:
Vilar sig:
Pappa Ahlberg byter huvudbromscylinder:
Innan kval:
Tight ut på rakan:
Innan race:
Startuppställning:
VOC-bilar på led:
Omkörning:
Rökigt:
Målgång:
Omplåstrad:
Prischeckar:
Kommer såsmåningom upp en film inifrån Markus bil också.
Till Kinnekulle och sista racet för säsongen åkte vi med inställningen att Markus skulle köra säkert för att ta hem andraplatsen i klassen. Om rätt tillfälle erbjöds skulle han försöka vinna racet för att ta prispengarna på 5.000:-.
Friträningarna under Fredagen flöt på fint, testade lite olika inställningar och var näst snabbast bakom Ted Brink.
På kvalet gick bilen inte ordentligt men Markus lyckades ändå ta en andraplats innan han kom in i depån och vi åkte ner för att fixa felet. Vad vi inte tänkte på var att man måste åka till Parc Fermé efter kvalet. Hade vi inte en tanke på, speciellt inte då en bil redan innan oss kört ner i maskindepån. Väl nere i maskindepån hoppade vi ur bilen, lyfte huven för att börja felsöka men kom på att vi borde nog åka och ställa oss i Parc Fermé. Sagt och gjort, vi åkte upp och de vägde bilen samt tog ett bränsleprov. Allt OK så långt.
Efter ett par timmar kom beskedet att Markus uteslöts från träningen på grund av detta. Var någon som hade tjatat på teknikerna. Flera personer drogs in diskussionerna och påtryckningarna och trots motprotest från vår sida fick Markus starta sist. Nu var vi lagom irriterande och det skulle bli åka av!
Alla vågade tydligen inte köra om det, men vi förvarnade de långsammare förarna framför att Markus kommer snabbt bakifrån och de flyttade snällt på sig vilket gjorde att Markus snabbt var uppe på tredjeplatsen (efter 3 varv). Tyvärr hade Markus överkört däcken. Trots att han tog sig upp på andraplatsen kunde han inte hålla den hela vägen utan fick nöja sig med tredje.
Vissa firade målgången med kramkalas medan vi nöjde oss med att applådera dagens bravader - Markus för uppkörningen och Mårten Hansen som satte nytt personligt varvrekord samt även snabbaste varv i tävlingen!
Efter racet fick Markus kommentarer som "Grattis till den moraliska segern" och "Du visade verkligen vem som kan köra bil" med mera.
Nu är det mekracet kvar, därefter tackar vi för oss i SSK efter 8 säsonger i juniorklassen. Förhoppningsvis syns vi snart igen, men då i en helt annan bil och vid ett helt annat tillfälle.
/Mattias Nordenström, Norrköping 2005-09-26
Line-up för juniorerna:
Röd bil: Andreas Ahlberg, blå: Markus Nordenström, gul-grön: Alexander Glommé
Över knäppen:
Knäppen igen:
Vilar sig:
Pappa Ahlberg byter huvudbromscylinder:
Innan kval:
Tight ut på rakan:
Innan race:
Startuppställning:
VOC-bilar på led:
Omkörning:
Rökigt:
Målgång:
Omplåstrad:
Prischeckar:
Kommer såsmåningom upp en film inifrån Markus bil också.
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
<i>Effektmätning</i>
Format: .wmv
Högerklicka, Spara länk som...
Gnosjö, 2005-07-16 8MB
Resultat:
Max effekt: 50kW
Max vrid: 100Nm
GE -->> Utför effektmätning
Format: .wmv
Högerklicka, Spara länk som...
Gnosjö, 2005-07-16 8MB
Resultat:
Max effekt: 50kW
Max vrid: 100Nm
GE -->> Utför effektmätning
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
Filmer inifrån Markus bil. Kullen är banan det körs på och det är ifrån SSK-Finalen den 24/9. Vill ni se en uppkörning? Tanka hem då!
Format: .wmv
Högerklicka, Spara länk som...
Uppkörning 29MB
Enjoy!
Format: .wmv
Högerklicka, Spara länk som...
Uppkörning 29MB
Enjoy!
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
<i>8/10 Mattias körde mekrace, Kinnekulle Ring</i>
Sista "racet" Clion rattades av en Nordenström. Jag (Mattias) fick förtroendet att låna den på SSK´s mekrace.
Ut på första passet och jag åkte stadiga 1.07-tider. Tyckte banan var lite halkig. Helgen fortsatte på dessa tider, tog det medvetet lugnt då det inte var min bil (den var till och med såld) samt att det mest är på skoj.
Jag lottades till fjärde startruta. Sammanlagt tolv bilar och jag satt i långsammaste bilen. Ja, långsammaste rakt fram. I starten for det förbi flera bilar. Hade bra häng på de främsta några varv innan de ökade tempot och drog ifrån. Jag låg ensam o körde mitt tempo. Inte mycket mer att göra. I mål som sexa. Placeringen och tiderna spelade ingen större roll, var roligt bara att få köra Clion på Kinnekulle. Tackar jag stort för. Nästa år sitter jag förmodligen inte i den långsammaste bilen i alla fall
Tack för den här säsongen Markus!
/Mattias som åkte R5 Junior -97 till och med -00
I bildepån innan första passet:
Smidigt med extra stol i:
Värstingarna uppradade:
Vad tillhör detta för bil?:
Nybyggd BMW M1:
Bakifrån:
Riktigt frän:
Bred? 2 meter...:
JTCC-vinnare:
Når inte över depåräcket:
Mattias jagar betydligt snabbare bilar:
Nya ägaren tar licens, Markus agerar instruktör:
Full fart på licenskursen:
Och så följer givetvis en liten film:
Format: .wmv
Högerklicka, Spara länk som...
Mekrace 28MB
Sista "racet" Clion rattades av en Nordenström. Jag (Mattias) fick förtroendet att låna den på SSK´s mekrace.
Ut på första passet och jag åkte stadiga 1.07-tider. Tyckte banan var lite halkig. Helgen fortsatte på dessa tider, tog det medvetet lugnt då det inte var min bil (den var till och med såld) samt att det mest är på skoj.
Jag lottades till fjärde startruta. Sammanlagt tolv bilar och jag satt i långsammaste bilen. Ja, långsammaste rakt fram. I starten for det förbi flera bilar. Hade bra häng på de främsta några varv innan de ökade tempot och drog ifrån. Jag låg ensam o körde mitt tempo. Inte mycket mer att göra. I mål som sexa. Placeringen och tiderna spelade ingen större roll, var roligt bara att få köra Clion på Kinnekulle. Tackar jag stort för. Nästa år sitter jag förmodligen inte i den långsammaste bilen i alla fall
Tack för den här säsongen Markus!
/Mattias som åkte R5 Junior -97 till och med -00
I bildepån innan första passet:
Smidigt med extra stol i:
Värstingarna uppradade:
Vad tillhör detta för bil?:
Nybyggd BMW M1:
Bakifrån:
Riktigt frän:
Bred? 2 meter...:
JTCC-vinnare:
Når inte över depåräcket:
Mattias jagar betydligt snabbare bilar:
Nya ägaren tar licens, Markus agerar instruktör:
Full fart på licenskursen:
Och så följer givetvis en liten film:
Format: .wmv
Högerklicka, Spara länk som...
Mekrace 28MB
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
Ny hemsideadress:
www.markusnordenstrom.se
Nya e-postadresser:
Markus: driver@markusnordenstrom.se
Mattias: webbie@markusnordenstrom.se
Allmänna frågor: info@markusnordenstrom.se
www.markusnordenstrom.se
Nya e-postadresser:
Markus: driver@markusnordenstrom.se
Mattias: webbie@markusnordenstrom.se
Allmänna frågor: info@markusnordenstrom.se
-
- Posts: 672
- Joined: 29 Jan 2003, 17:35
- Firstname: Mattias
- Surname: Nordenström
- Location: Gnosjö (Småland)
- Contact:
De gamla bilderna syns inte längre pga. hemsidan är flyttad.
Bilen är såld, nya ägaren hämtar den imorgon för att föra den till nya hemmet i Uppsala.
Här är alla filmerna från året iaf. Ny är den från Falkenberg som inte legat ute till allmän beskådan tidigare.
Formatet på filmerna är .wmv
Högerklicka och välj "Spara som".
Kinnekulle 8/10, Mekrace
28MB
Kinnekulle 24/9, Finalen
29MB
Falkenberg 13/8
28MB
Rudskogen 11/6
39MB
Rudskogen 12/6
28MB
Karlskoga 14/5
47MB
Karlskoga 15/5
40MB
Nästa år åker vi ihop med STCC, ses då!
Exakt vilken klass vi ska åka avslöjar vi på Svenska Bilsportmässan den 26:e November.
Bilen är såld, nya ägaren hämtar den imorgon för att föra den till nya hemmet i Uppsala.
Här är alla filmerna från året iaf. Ny är den från Falkenberg som inte legat ute till allmän beskådan tidigare.
Formatet på filmerna är .wmv
Högerklicka och välj "Spara som".
Kinnekulle 8/10, Mekrace
28MB
Kinnekulle 24/9, Finalen
29MB
Falkenberg 13/8
28MB
Rudskogen 11/6
39MB
Rudskogen 12/6
28MB
Karlskoga 14/5
47MB
Karlskoga 15/5
40MB
Nästa år åker vi ihop med STCC, ses då!
Exakt vilken klass vi ska åka avslöjar vi på Svenska Bilsportmässan den 26:e November.