Kupe filter
Moderator: Forumpolisen
- fruktsallad
Kupe filter
Hej hopp alla kunniga.
Nu har jag en fråga var hittar jag kupefiltret på min Laguna v6 -02.
Har precis köpte ett och hoppas på att det är det gammal som gör rutan immig..
Kan ju vara så att det har fukt i sig och därför immar ner rutan..
Men min fråga e nu var sitter det..[:D][:D][:D]
Nu har jag en fråga var hittar jag kupefiltret på min Laguna v6 -02.
Har precis köpte ett och hoppas på att det är det gammal som gör rutan immig..
Kan ju vara så att det har fukt i sig och därför immar ner rutan..
Men min fråga e nu var sitter det..[:D][:D][:D]
-
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lars Ohlsson</i>
<br />Finns det kupéfiler även på -94:ans Laguna?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Om du har AC, ja
<br />Finns det kupéfiler även på -94:ans Laguna?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Om du har AC, ja
-
Jag har AC/klimatanläggning i min -94 Laguna. Vart sitter filtret, och hur kommer jag åt det?
Jag har problem med fukt i bilen, hittar inte vart det kommer ifrån. Varken mattor eller annat är blött, men den immar gärna igen - måste köra AC:n för att få bort detta. Frågan är om filtret kan vara en bov i dramat.
Jag har problem med fukt i bilen, hittar inte vart det kommer ifrån. Varken mattor eller annat är blött, men den immar gärna igen - måste köra AC:n för att få bort detta. Frågan är om filtret kan vara en bov i dramat.
-
- Stymie
- Firstname: Albert
- Surname: Sjöberg
Bra fråga! Kol tar väl bort lukter och kanske är det därmed även ett "allergifilter"?
___
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
Nu: Mégane E-tech Electric Iconic -22, ZOE ZE50 R135 -20, Mégane II RS -08, R19 16V Cab -93, R16TL R1156 -77, R16 R1150 -67
Förr: R20TS, R5GTS, R19TXE, Laguna, Laguna II, Grand Modus, Grand Scenic III, ZOE, Twizy 80, Kadjar.
det är frivilligt vilket filter du vill ha .men jag rekomenderar kolfilter,har ett sånt själv,filtrerar bort mycket lukter,som man inte vill känna...
Tony petersson ,Megane 2,0 16v coupé "maxi" -96, Megane 2,0 16v Sport Hatcback -98, Laguna 1,9dci touring-02 X 2st
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen
plockade idag ur det gamla filtret som var totalt igen satt med barr, björkfrön mm. Dammsög rent filtret och jädrans vilken fart det blev på ventilationen i bilen. Filtret är även rätt grå dassigt, så jag ringde och beställde ett nytt med kolfilter för en kostnad på 375kr.
Åker Saab 9-3 2.0T -98 förtillfället
Teemu Kaapola - Hallsberg
Teemu Kaapola - Hallsberg