Rattstyrning av icke orginalstereo.

Stereo, ljud, bild och installationer.

Moderator: Forumpolisen

Peter Andersson
Posts: 23
Joined: 04 Jun 2003, 16:50

Post by Peter Andersson »

Har köpt adapter till en JVC-stereo och har också lite problem med att få det att fungera, om jag förstår det rätt så ska jag koppla en 15 polig kabel till displayen(hur kommer man lättast åt den?), en vanlig 3.5(?) plugg till stereon och så ska jag löda fast en rödtråd till tändning, kontakt 15?

MVH

Peter Andersson
vargen
Posts: 507
Joined: 09 Jul 2003, 17:13
Location: Umeå
Contact:

Post by vargen »

Det är ju bara å prova om den passar då.. eller så slänger du iväg ett mail till Pioneer å frågar :D
Jochum
Posts: 2
Joined: 24 Mar 2004, 22:20
Location: Sweden

Post by Jochum »

Tackar!!! Jo, jag fick rattfjärren att fungera med min Blaupunkt och kontakterna bakom stereon var ju inte det svåra utan det svåra för undertecknad lekman var ju att kommat på att man "bara" skulle häva upp själva displayen på panelen :-)

Sen är ju jag envisheten själv... Nu är nästa fråga: DISPLAYEN.

Enligt bruksanvisningen till min Blaupunktstereo (Daytona MP53) så finns det en utgång för anslutning till extern display... Har sökt info och också kontaktat Blaupunkt utan framgång.

Har någon några idéer eller erfarenheter ???



<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by chh</i>
<br />du måste ta loss displayen ur instrumentbrädan, byt ut den oranga kontakten bak på displayen... funka på min /Christer
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ani
Posts: 34
Joined: 12 Sep 2005, 20:33
Location: Sweden

Post by Ani »

Upplivar denna tråd med en länk jag hittade idag. Har nämligen en Sony CD liggandes som jag funderat på att sätta in i min Laguna II, (Hade först tänkt att göra en rejäl ljuduppdatering, men pga en på tok för dyr reperation av bilen måste det nu bli riktigt billigt).

Någon som testat eller kan säga något om den här produkten?
http://213.115.137.12/dension/product_i ... 683e6be15c
Beskrivningen låter ju bra, men när jag kollar på bilden har jag svårt att se hur det skulle kunna gå ihop med de kablar som nu sitter i orginalstereon.

/Ani
RolandM
Posts: 296
Joined: 04 Jan 2005, 18:11
Location: Sweden

Post by RolandM »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Jochum</i>
Sen är ju jag envisheten själv... Nu är nästa fråga: DISPLAYEN.

Enligt bruksanvisningen till min Blaupunktstereo (Daytona MP53) så finns det en utgång för anslutning till extern display... Har sökt info och också kontaktat Blaupunkt utan framgång.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Har också varit i kontakt med Blaupunkt om den biten och de har ingen lösning för den externa skärmen i Renault. Pioneer och Sony har det, så jag köpte en Pioneer till min Laguna. Har dock inte fått rattfjärr och skärm-adaptern än för den är restnoterad hos generalagenten (ej i lager i Sverige alltså), men jag ska ringa säljaren nästa vecka och hära om den har kommit än så jag kan stoppa in den.
johanpp
Posts: 4
Joined: 07 Nov 2005, 14:10

Post by johanpp »

Ani wrote:Upplivar denna tråd med en länk jag hittade idag. Har nämligen en Sony CD liggandes som jag funderat på att sätta in i min Laguna II, (Hade först tänkt att göra en rejäl ljuduppdatering, men pga en på tok för dyr reperation av bilen måste det nu bli riktigt billigt).

Någon som testat eller kan säga något om den här produkten?
http://213.115.137.12/dension/product_i ... 683e6be15c
Beskrivningen låter ju bra, men när jag kollar på bilden har jag svårt att se hur det skulle kunna gå ihop med de kablar som nu sitter i orginalstereon.

/Ani

Den funkar finfint.
Polaren har en sådan.
Bilden är nog bara en standardbild.
Strakka
Posts: 2
Joined: 06 Jan 2006, 13:49
Location: Malmö

Post by Strakka »

Min fundering är om det finns någon dubbel-DIN variant som fungerar med ratt/display? Helst under 8000:-...
trcboen
Posts: 45
Joined: 26 Mar 2006, 18:41
Location: Färjestaden

rattstyrning

Post by trcboen »

vargen wrote:spring in å hämta MDS tidningen nr 1/2004.. där står det vilka spelare som är kompatibla med rattstyrning å sånt.. om ni inte har någon MDS kan ni ju hojta så ska jag skriva ner listan :(
kan sända mig listan då jag är nybliven ägare till en megane-98 där stereon är utbytt till en panasonic men jag tänker byta stereo iden så jag vill se vilka som går att använda tack på förhand
Post Reply