Elfel automatiskt halvljus Mégane kombi 2002
Moderator: Forumpolisen
Elfel automatiskt halvljus Mégane kombi 2002
Hej,
Jag har problem med bilens belysning:
Det automatiska halvljuset har slutat att fungera.
Jag kan få igång strålkastarna med ljusomkopplarna men bakljusen, nummerplåtsbelysningen och instrumentbelysningen vägrar att tändas.
Ovanstående gäller i alla nyckellägen utom nyckelläge 0. Samma sak gäller om man har parkeringsljusen tända.
Med nyckelläge 0 fungerar all belysning om man slår på den via ljusomkopplaren.
Vad kan orsaken till detta fel vara[?]
Jag har problem med bilens belysning:
Det automatiska halvljuset har slutat att fungera.
Jag kan få igång strålkastarna med ljusomkopplarna men bakljusen, nummerplåtsbelysningen och instrumentbelysningen vägrar att tändas.
Ovanstående gäller i alla nyckellägen utom nyckelläge 0. Samma sak gäller om man har parkeringsljusen tända.
Med nyckelläge 0 fungerar all belysning om man slår på den via ljusomkopplaren.
Vad kan orsaken till detta fel vara[?]
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Erik R19</i>
<br />Kollat alla säkringar?
På de äldre bilarna är det 2-3 reläer bara för automatiskt halvljus, kan vara fel på något av dem...
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Felet avhjälpt.[:D]
Det var det andra relät nerifrån ovanför säkringsboxen som hade gått sönder. Kostade "bara" 320 kr på VOLVO [V].
<br />Kollat alla säkringar?
På de äldre bilarna är det 2-3 reläer bara för automatiskt halvljus, kan vara fel på något av dem...
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Felet avhjälpt.[:D]
Det var det andra relät nerifrån ovanför säkringsboxen som hade gått sönder. Kostade "bara" 320 kr på VOLVO [V].