Tjenare... försöker köpa till mej en R5a, utseendet o motorn duger väll men inget vidare o skryta me, så ja tänkte sattsa på ljudet iaf =) till en början blir det väll ett av MDS bättre paket, va tror ni om att få plats med två 6'9or i en R5a, i hathyllan såklart?
Me tanke på dom små hathyllorna??
bilen kanske e liten men man får minst plats med 6st 6*9 tummare i hatthyllan,bygg en egen kraftigare hylla...jag har kört med 6,5 i dörrarna ,diskanter på instrumentbrädan, 6*9 i en egenbyggd hatthylla ,allt drivet av cdspelaren +en subb i bagaget driven med steg..lät bra..
nej det tror jag inte ,min höll,[:D] körde med 2 st 10 tummare kopplade i 2 ohm riktade bakåt,taket skakade mer när dörrarna var öppna än när dom var stängda, pga att ganska liten kupé..
Jag hade 6,5" Infinty högtalare i dörrarna, samt 6*9 i en hemmagjord hatthylla och en 12" MDS bas. JAg tycker det är relativt lätt att få ett hyfsat ljud i R5an..
Det kitten köpte jag nu i veckan, Vet inte var felet sitter men det är bätte ljud när jag bara kör med ena 6x9 än med båda. Tror inte cd spelaren pallar med riktigt. ska testa att sätta till ett steg till dem och se men de blir inte förrens i helgen tidigast.
Du tror att femman ska skramla isär, då kan jag trösta dej med att jag har 6x9or - 3,5 or och en 10a kopplad på steg i min R12a. Den bilen är över 30 år och den har inga tendenser på att skramla isär. Så bygg en stor och fet anläggning spela och njut. .
kms wrote:Det kitten köpte jag nu i veckan, Vet inte var felet sitter men det är bätte ljud när jag bara kör med ena 6x9 än med båda. Tror inte cd spelaren pallar med riktigt. ska testa att sätta till ett steg till dem och se men de blir inte förrens i helgen tidigast.
Förmodligen har du kopplat + och - fel om det låter bättre med en högtalare än med två