Francophilia, Gelleråsen 2005-08-14

Allt om träffar, sammankomster och evenemang

Moderator: Forumpolisen

Pär Hansson
Posts: 27
Joined: 08 Jul 2003, 13:39
Location: Sweden
Contact:

Francophilia, Gelleråsen 2005-08-14

Post by Pär Hansson »

Som jag nämner i http://www.clubrenaultsverige.com/forum ... IC_ID=2985 så är plats och datum bestämda för årets Francophilia-träff. Gelleråsen 2005-08-14 är vad som gäller.

Träffen äger som vanligt (borde man vara ursäktad att säga inför tredje året :) ) vid en racerbana, men jag vill gärna se fler klassiker ur frankrikes rika modellflora detta år. Första året på Björkvik begåvades vi med tre vackra veteraner ur Peugeot-kadern som förment paraderade på asftaltslingan samt en fascinerande R8 Gordini i vackert racing-blått som verkligen skyndade runt banan.

Den vackra och snabba Gordinin dök tacksamt nog upp även -04 samt även ett antal nyare Citroëner. Dock lyste de stillsammare veteranerna med sin frånvaro detta år och profilen blev hårddraget bankörning.

Jag vill med eftertyck uppmana till att möta upp med franska bilar oavsett ålder och bankörningsambitioner. Det vanliga däckssparkandet och prylbytandet ska äga rum även om gräsmattan är belägen vid sidan av en depå. Dessutom bereds ett unikt tillfälle att lufta sin veteran på en riktig STCC-racerbana under lugna former utan stress.
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Jag hade GÄRNA!!! åkt på Francophilia, men det sammanfaller ju alltid med Smålandsrundan :o/ Kan bara inte missa den träffen.
Smålandsrundan är Sveriges äldsta årligen återkommande Renault-träff och anordnas alltid så nära datum 15/17 som möjligt i augusti.

Skulle man inte kunna flytta Francophilia så det inte sammanfaller? Smålandsrundan brukar vara en rätt så välbesökt träff.
Vore väldigt roligt om man kunde få tillfälle att åka på båda.
Om jag inte minns fel brukar det vara Vallåkra samma helg också...
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Det låter ju onekligen spännande med den träffen. Funderade på detta redan förra året, men hade inte tid då. Jag har ju en gammal klassiker (R10) som är helt standard, dvs ingen sportmodell. "Luftade" den lite på skoj under Bilsports evenemang Superstage förra året. Gick inte speciellt fort [;)], men det var ändå riktigt kul. Och ett udda inslag bland sport-Renaulterna.

Synd bara om det här krockar med Smålandsrundan, för den vill man ju gärna åka på. Återstår att se lite längre fram om man är ledig och har tid, och vilket evenemang det i så fall blir.
Pär Hansson
Posts: 27
Joined: 08 Jul 2003, 13:39
Location: Sweden
Contact:

Post by Pär Hansson »

Tyvärr är man ganska låst vad gäller datum när man vill hålla träff på en racerbana. Man får ta vad som blir över när först STCC och sen övriga racingserier fått sina datum. Dessutom gäller det att boka runt november om det ska bli något. Jag kollade i de kalendar jag hade tillgång till vi den tiden, men det är ju inte så mycket som är spikat så tidigt.

Flytta kan det inte bli fråga om eftersom allt är fullbokat nu. Det var ju tråkigt att det krockade, men tyvärr går det inte att göra så mycket åt detta.
Miss Mégane
Posts: 508
Joined: 11 Dec 2002, 22:16
Location: Kalmar

Post by Miss Mégane »

Har full förståelse för att det inte går att ändra några datum nu, men tills kommande år vore det om möjligt himla trevligt & önskvärt om man kunde lägga Francophilia någon annan helg än Smålandsrunde-helgen.[^] Man e ju sugen på o åka på Francophilia också!!! [:)]
Smålandsrundan inträffar alltid helgen som är så nära datumen 15/17 som möjligt.
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

Dags att lyfta den här tråden... [:)]

Vilka har tänkt sig att närvara?
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

grrrr kan inte....... är inte hemma då:( så man missar detta i år igen grrrrrr
Lars
Posts: 61
Joined: 28 Jan 2003, 19:50

Post by Lars »

Jag kommer
User avatar
fuzzion
Forumpolis
Posts: 1480
Joined: 30 Mar 2004, 18:59
Location: Norrköping
Contact:

Post by fuzzion »

Jag kommer förmodligen
User avatar
fruktsallad
Posts: 169
Joined: 09 Apr 2005, 15:19
Location: Uppsala
Contact:

Post by fruktsallad »

Som det ser ut nu så komemr jag..*LER*.
Men det är vll enbart för att få se lite forum ansikten och snacka massor av bil åannat..*LER*
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lars</i>
<br />Jag kommer
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Ska bli kul. "Camping"stuga på rejsområdet är bokad. Vi drar till Gelleråsen kvällen innan och grillar och ljuger lite med Peugeotkompisarna...
Hoppas på större uppslutning från "oss" i år än förra året. [:D]
Lars
Posts: 61
Joined: 28 Jan 2003, 19:50

Post by Lars »

Inga fler som kommer??[:o)]
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Lars</i>
<br />Inga fler som kommer??[:o)]
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Lars Falk, ClioRS
Lars Aldebo, ClioRS
Mats Dahlberg, Spider
Mats Nilsson, R5 Psssch-editon
Andreas Millbro, R5GTE Boost-edition
Emil Wahlund, R5GTE Boost-edition
Kent R12
Fruktsallad
Fuzzion
Hink_Racing_Inhammar


Och några till hoppas jag.... [8D]
Norden
Posts: 672
Joined: 29 Jan 2003, 17:35
Firstname: Mattias
Surname: Nordenström
Location: Gnosjö (Småland)
Contact:

Post by Norden »

Tar Falk med proffsfotografen? Vore skoj att se bilder när man inte själv kan närvara :)
User avatar
Falk
Posts: 1091
Joined: 29 Apr 2003, 22:33
Location: Bromma
Contact:

Post by Falk »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Norden</i>
<br />Tar Falk med proffsfotografen? Vore skoj att se bilder när man inte själv kan närvara :)
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Jag tror att Nicke följer med... Iofs så brukar det vara flera från PSC som plåtar oxå.
Post Reply