espace

Köpråd, hjälp och tips vid köp av Renault.
Ej annonser eller länkar till andra annonser

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
johcla02

espace

Post by johcla02 »

hej jag funderar på att köpa en espace -99 en 3.0 v6 grand initiale, jag skulle vara tacksam om någon som har en liknande bil ville skriva vad du tycker om den ,hur mycke bensin den drar,ev problem som upstått MVH claes
janner17

Post by janner17 »

Har ingen V6, men en 2.0 16V -00.
Bästa bil hittils!
Enda problemen har varit att Airbag-lampan indikerat Service, men det fixades genom åtgård från Renault/Matra hos Volvoverkstan.
Aggregatremmen har hoppat av pga rasad löprulle 1 gång, men det har ju inte med V6 att göra.
Fjärrnyckeln kan sluta att fungera också, men det är en enkel åtgärd att fixa om man vet hur.
2.0 16V med 164 hp chip drar i snitt 9.0 l/100km, vid körning enl skylt + moms.
andersss

Post by andersss »

Renault Espace kom sist på What Cars "Reliability survey" som jag läste tidigare idag, dvs den var flitigast besökare på verkstäderna. Tyvärr kan jag inte hitta tillbaka dit så jag har ingen länk, ska leta mer. Har ingen egen erfarenhet dock.

Undrar också lite varför man ska köpa Espace när Grand Scénic finns och som är både snyggare och billigare..?
Le capot
Firstname: Mikael
Surname: Hjeltman

Espace

Post by Le capot »

Jag är på gång att importera en Espace ca -00-01-02. Jag har haft tillfälle att provköra och bekanta mig med bilen och man blir ju helt såld... Synd bara att utbudet på bilar i Sverige är så litet. Hur som helst verkar det vara mycket frågetecken runt V6:ans automat (AD08) - tyvärr eftersom jag helst vill ha en V6... Någon som har koll på den problematiken? Ett rykte blir ju lätt en sanning och man kan ju alltid hoppas att det har blivit en överdriven katastrofstämpel på den lådan. Enligt vissa så går tydligen alla lådor sönder kring 10000 mil...

I annat fall kan man tydligen köpa och chippa en 2.0 16V (enligt inlägg intill). Låter intressant - går det att fixa i Sverige?

Annars undrar jag hur modellen funkar i svenska förhållanden: Värmepaketet, räcker det till? Söker man på olika sajter i Europa hittar man också bilar med ett "Pack NORD"-utrustningspaket. Någon som vet exakt vad detta innebär?
Post Reply