Konstant varvtal 2900varv Laguna 2002

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
bigless

Konstant varvtal 2900varv Laguna 2002

Post by bigless »

Hej kan någon hjälpa mig för jag håller på att bli tokig.
Problemet började när jag motortvättat bilen. Varningslampan för elektroniskt fel lyser, bilen reagerar inte på gaspedalen, varvtalet ligger på ca 2900 trycker man ner bromspedalen så sjunker tomgången till normal.Motorn går jämt och fint annars.När man kört bilen ett tag typ 5km så kan felet försvinna om man stannar av den helt o väntar en liten stund. Felet kan vara borta i flera dagar.men det verkar komma mer frekvent nu.Snälla hjälp.
A-K

Post by A-K »

hade det problemet med min Clio i höstas. De bytte kablaget till gaspedalen, och gången efter inloppsluftgivaren. Hade att elektronisktfelllampan lös.

Min clio e en 02:a
chh

Post by chh »

Det fanns ett konstruktionsfel på en del 2002or, det ska ha blivit åtgärdat. Kanske är det missat på din bil. Det ska du be en verkstad kolla och det ska ej kosta något. (Om det är det felet) Det finns även ett relä bredvid batteriet som kan påverka bilen som du beskriver (under svarta boxen), har för mig att det är blått (det kan strula om det är fukt i) . Hur som helst så ska man ta det väldigt lugnt i dagens bilar med högtryckstvätt i motorutrymmet.
Post Reply