Söker historia kring en Floride

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
wigert
Posts: 3
Joined: 05 Jul 2005, 21:20
Location: Sweden

Söker historia kring en Floride

Post by wigert »

Hej,

Helt ny här, men idag såg jag en Floride på stan, och tänkte då på den Floride som min farfar hade. Han körde barnbarnen till glasskiosken med den, vi satt 4-5 i den.... Om den finns vid liv idag vore det kul att veta mer om den. Regnr var DOE och sen minns jag inte siffrorna.

Peter
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by wigert</i>
<br />Hej,

Helt ny här, men idag såg jag en Floride på stan, och tänkte då på den Floride som min farfar hade. Han körde barnbarnen till glasskiosken med den, vi satt 4-5 i den.... Om den finns vid liv idag vore det kul att veta mer om den. Regnr var DOE och sen minns jag inte siffrorna.

Peter
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Det var med en Renault Floride på Göteborgsträffen 21 maj (mörkblå metallic) med Regnr DOE 414. Tror att den bor i Borås eller Alingsås.
User avatar
Magnus Bjelk
Posts: 162
Joined: 09 Dec 2002, 10:07
Location: Malmö
Contact:

Post by Magnus Bjelk »

Kollade i registret och det finns en Floride till med DOE i regnumret: DOE855

Edit: Glöm DOE855, kollade på Vägvärkets hemsida och den skrotades 2004-10-19, mina uppgifter var inte helt aktuella...
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Om du såg den i Sthlm och den var blå vid sen eftermiddag-kväll så var det jag.........var ute och luftade....fantastiskt cabväder i Sthlm just nu
wigert
Posts: 3
Joined: 05 Jul 2005, 21:20
Location: Sweden

Post by wigert »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kmfdm</i>

Det var med en Renault Floride på Göteborgsträffen 21 maj (mörkblå metallic) med Regnr DOE 414. Tror att den bor i Borås eller Alingsås.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Den var det! Tack för hjälpen, kanske läge att åka på nästa träff?[:)]
User avatar
kmfdm
Posts: 2800
Joined: 07 Apr 2004, 11:12
Location: GBG-Sweden

Post by kmfdm »

Qul att du hittade din farfars bil! Du gav mig en idé att söka efter min pappas första bil, men det kan nog bli svårare...det är värt ett försök i alla fall.
Göteborgsträäfen/Tjolöholm rekommenderas. Vi hade [:D] 3-vligt!
User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Post by Mathias »

Roligt att hitta en gammal familjebil! Tror för övrigt att Floriden på bilderna från Göteborgsträffen tillhör Stellan Östlingh i Borås...
Post Reply