Hej nån som har problem med glappt halvljus på sin renault 5? eller vet vad som brukar krångla med det? en annan grej nån som vet ifall det sitter kamkedja eller kamrem? har nyss köpt en r5 tacksam för svar
Nä nu tro ja du ha fel. Enligt min hainesmanual så ha iaf nån av R5-motorerna kamkedja.
Angående glappt ljus så brukar de vara problem i ljusspaken så kolla upp den.
tack så mkt....hmm nu har ett till problem dykt upp, startade bilen idag, hade i choken den startade, sen dog den, å nu går den inte igång, startmotorn drar runt men den startar inte, har även sett att när jag vrider på nyckeln så tar det några sekunder innan oljelampan å templampan börjar lysa, kan det vara nåt jordfel?? eller nåt annat? tacksam för alla tips är inte nå duktig på att felsöka
Har provat dra en kabel från halvljuskabeln som kommer från ljusspaken till kontakten bakom lampan då funkar halvljuset så det måste ju vara nåt avbrott på vägen, nån som vet ifall man kan koppla så eller blir det fel?? men då lyser då halvljuset
om det är det automatiska halvljuset du har problem med så skulle jag nog tro att det är reläet som spökar , (sitter på höger sida bakom/under handsfacket)