Fläckar på klädseln

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
RolandM

Fläckar på klädseln

Post by RolandM »

Hej*

Den ljusa plyschen i min lyxfranska har en del smutsfläckar i baksätet. Finns det något medel som rekommenderas för att få plyschen hel, ren och fräsch igen?
Mr X

Post by Mr X »

Turtle Wax har gjort något som heter Textil Rent eller något sånt, är rätt bra..
Spiff

Post by Spiff »

sk*t bra sätt som jag lärde mig en gång "bräclean" tror det stavas så sprutar du åp fläcken och sen samtidigt suger du med en damsuger funkar grymt bra...
Arctic_1

Post by Arctic_1 »

om det vore min bil hade jag nog inte sprutat starka løsmedel på satena.....
kmfdm

Post by kmfdm »

Kolla med MrCap, borde väl finnas i STHLM åxxå?
Har i och för sig aldrig tvingats anlita deras tjänster för "invärtes behandling", bara utvärtes skönhetsbehandling.
jamofix

Post by jamofix »

Hej Roland!

Kan säga såhär att på den ljusa klädseln du har så ta gärna hela sätet, annars e risken när det torkar att det blir en ren fläck där istället, bättre o ta hela men rätt där, har du ng dammsugare som kan ta upp vatten oxå så ta o spruta på ngt medel som du köper på en mack, finns någorlunda sådana bra, så gnor du in o sen dammsuger upp det hela, sedan får det torka med ng fläckt el.ngt så det inte blir ev.mögel senare... är bilrekondare, gör sådant varje dag men vi har ju speciella medel för sånt.. lycka till!!
Post Reply