Lustgas.

Allmänna diskussioner kring motorer och elektronik.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Acire

Lustgas.

Post by Acire »

Funderar på att sätta i ett lustgassystem i min GTE. Hur mycket effekt pallar koppling, växellåda mm?? Fundersam?! [?]
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

Det märker du,allt är ju relativt till körsättet,dessutom har du bara gas vid fullgas så då sliter det inte så mycket..
Racer X

Post by Racer X »

och aktivera aldrig gasen säg under 4.000 varv, det sliter extremt mycket på motorn. Ska du ha gas satsa då på ett "blött" system där man tar ut extra soppa i en nozzen och blandar med gasen.
Acire

Post by Acire »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Racer X</i>
<br />och aktivera aldrig gasen säg under 4.000 varv, det sliter extremt mycket på motorn. Ska du ha gas satsa då på ett "blött" system där man tar ut extra soppa i en nozzen och blandar med gasen.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Inte under 4000 varv? Då är det inte långt kvar till varvstopp.
Ingen som vet hur mycket effekt koppling/växellådan är byggd för att klara på gten? Har fått för mig att den tål mer än orginal.
Racer X

Post by Racer X »

4k varv var väl kanske att ta i från min sida.. men säg 3-3500.. allt under det blir för hög belastning för motor.

Lådan kommer hålla, det är jag nog säker på.. men kopplingen säger nog hejdå rätt snabbt.
Acire

Post by Acire »

Hmm.. Vi får se hur jag gör. Det vore iallafall kul.
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

gas kan ju vara roligt att ha, men det roliga tar ju slut lika fort som flaskan ,sedan har man inte mer effekt ändå,kan ju lägga 10 papp på att trimma så har man mer effekt hela tiden..
Post Reply