Fråga 1) Vart i 17 sitter jordflätan på denna bil - tycker jag har letat överallt...nån som vet?
Fråga 2) Brevid generatorn (intil kylaren) sitter ett relä av något slag - kan detta ha något med laddningen att göra... fattar inte vad det är för relä..
Svar 1) Japp, vet att jag är rockie på detta, men vad ska man göra - frågar man inte får man inget veta.. sen lär man sig inget.
[:D]
Bengt ! Du borde väl även veta vart jordfältan sitter. Du har ju en sån bil ?!
Kan tänka mig att ena sitter på växellådan och till chassi och den andra sitter mellan motor och chassi vid batteriet. Detta är dock på GTE och R19 TXE, men kan tänka mig att det är likadant.
Visst ,men då jag har sett att många är ändrade på ,så valde jag att inte svara .Min turbo så sitter den på wxl-låds motorkudde.Men Den vintervil som jag under många år har åkt i -ja du vet väl vem som hade den -ju din Mamma där satt den vid bakre fästet närmast kupen.
Sitter det inte en klen kopparfläta långt ner i framkant på motorn (typ under kylaren) på vissa modeller? Första årgångens Clio ha denna lösning och den brukar ärga bort med startproblem som följd!