rycker i växelspak när man gasar snabbt??

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
mundisum

rycker i växelspak när man gasar snabbt??

Post by mundisum »

Tjena. jag har en clio 16v -91[:)]
när man gasar "plattan i mattan" hehe... så rycker växelspaken tex. om man har i tvåan så rycker den neråt mot bottenläget!![V] kan det vara någon led som är trasig? Jag har ingen aning. Hade varit sk*tbra om jag fick reda på eller kommer en bit på vägen[:D]

MVH: Anders
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Kan vara något motorfäste som är dåligt. Men spaken ska röra sig lite när du drar på. Men tycker du att den rör sig för mycket så skulle jag kolla hur det är med motorfästena. Ett bak på motorn, ett fram på motorn och ett bak på lådan (rätta mig om jag har fel).

/Robin
mundisum

Post by mundisum »

Okej. Japp. jag tror du har helt rätt.=)Men hur ser man att fästena är dåliga? eller får man byta och känna efter sedan?.
hur och är det svårt att byta? jag kan ju mecka, men är inte så säker på clio ännu hehe.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Hur går de för din del med Avgassystemet? om du inte fått på det så är det bara att lossa bakaxeln.! en kompis till mig fick göra det och han hade bara 2.25"!

//Anders
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Nu har jag aldrig bytt på Clio. Men ser du fästena så kan du känna på dom, om dom är spruckna. Ibland ser man det. Eller så kan du "ruska" på motorn och se om det klonkar eller rör sig onormalt.
ren16v

Post by ren16v »

Bara att byta fästena kostar ingenting nästan på A-F!![8D]
mundisum

Post by mundisum »

Okej. fan va gött:) då vet jag de. men byter man ett i taget eller hur gör man?
mundisum

Post by mundisum »

just de. A-F vad är de då?

//Anders
kmfdm

Post by kmfdm »

A-F=AutoFrance.
Partner till CRS. Mycket billigare delar. Ännu billigare [:D] om man är medlem i Club Renault.
Bra service! På en kamremssats skilde det MYCKET i pris. Bilia 2200 kr, "AF" 1000 lappen med klubbrabatt. Där tjänade man in medlemsavgiften 5 ggr på en gång [:)][:)][:)]
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Jepp Autofrance är billig. Och ja du ska byta ett i taget =) annars ramlar hela paketet ner =D.
mundisum

Post by mundisum »

hehe okej :D fan vad bra=) nu ska jag beställa lite delar.
men först bli medlem:)

MHV CLIO 16v. here i come[:D]
Post Reply