Problem med halvljusautomatik - Mégane 1,8 -02
Moderator: Forumpolisen
Problem med halvljusautomatik - Mégane 1,8 -02
Fördröjning av aktivering av halvljus, instrument-, bak- och skyltbelysning. Normalt tänds ovannämda belysning direkt efter start av motorn. På senare tid har det tagit allt längre tid för belysningen att tändas. Har även konstaterat att ju kallare, desto längre tid tar det. Om bilen har förvarats i kallgarage under natten, krävs det ca. 10-15 minuters körning, innan belysningen tänds.
Har den förvarats i varmgarage tar det ca: 6 minuter. Strax innan all belysning börjar fungera, så blinkar det till i instrumentbelysningen (och trol. även ytterbelysningen - svårt att se när man kör). Det går att aktivera halvljuset manuellt, men då lyser bara halvljuset.
Aktiveras halvljuset när motorn är avstängd, så funderar all belysning. Kan det vara något relä som "glappar" ? Isåfall, var kan jag hitta det ? // Mycket tacksam för svar.
Har den förvarats i varmgarage tar det ca: 6 minuter. Strax innan all belysning börjar fungera, så blinkar det till i instrumentbelysningen (och trol. även ytterbelysningen - svårt att se när man kör). Det går att aktivera halvljuset manuellt, men då lyser bara halvljuset.
Aktiveras halvljuset när motorn är avstängd, så funderar all belysning. Kan det vara något relä som "glappar" ? Isåfall, var kan jag hitta det ? // Mycket tacksam för svar.
Det skall finnas "shuntar" bypasser så att inte strömmen går till sånt som inte behövs för startögonblicket.Om det är med tidsräle eller någonslaks motstånd som släpper igenom strömmen när den blir varm vet jag inte tror att det fins både och.
Jag vet inte om Haynes har kommit ut med en bok för din bil men om, så köp den den är guld värd.
MVH
FY
Jag vet inte om Haynes har kommit ut med en bok för din bil men om, så köp den den är guld värd.
MVH
FY
På dom äldre bilarna sitter det tre reläer som hör till halvljusautomatiken, kanske fel på nåt av dom om det nu är lika på en 02...
http://www.clubrenaultsverige.com/forum ... IC_ID=2634
http://www.clubrenaultsverige.com/forum ... IC_ID=2634