Startar inte när Lagunan är kall
Moderator: Forumpolisen
Startar inte när Lagunan är kall
Hej,
När det är kallt ute startar inte min laguna 1.6 16v.
Startar i 1 sec. sen dör motorn.
Vad kan man gör ?
HEnrik.
När det är kallt ute startar inte min laguna 1.6 16v.
Startar i 1 sec. sen dör motorn.
Vad kan man gör ?
HEnrik.
Hej!
det problem som du beskriver liknar ett problem som em jobbar kompis till mig hade. En dag startade inte bilen för honom,(Laguna 1 1.6 -99.) Det var kalt ute och bilen gick igång men ville liksom inte varva ur och gå riktigt. Han bogsera bilen till brorsan sin och höll på med bilen i hans garage, och efter ett tag inomhus så gick bilen igång. Det var åter frid och fröjd. Cirka en vecka senare så blev det samma sak med bilen, denna gång bogserades den till Renault verkstaden.
Efter lite felsökning så kom dom fram till att det var problem med sista ljuddämparen.
Den hade så mycket fryset kondensvatten i sig så motorn inte kunde startas. Det här var enligt verkstaden relativt vanligt på Lagunan om den körs mycket korta sträckor.
/Tomas.
det problem som du beskriver liknar ett problem som em jobbar kompis till mig hade. En dag startade inte bilen för honom,(Laguna 1 1.6 -99.) Det var kalt ute och bilen gick igång men ville liksom inte varva ur och gå riktigt. Han bogsera bilen till brorsan sin och höll på med bilen i hans garage, och efter ett tag inomhus så gick bilen igång. Det var åter frid och fröjd. Cirka en vecka senare så blev det samma sak med bilen, denna gång bogserades den till Renault verkstaden.
Efter lite felsökning så kom dom fram till att det var problem med sista ljuddämparen.
Den hade så mycket fryset kondensvatten i sig så motorn inte kunde startas. Det här var enligt verkstaden relativt vanligt på Lagunan om den körs mycket korta sträckor.
/Tomas.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tomas N</i>
[!
/Tomas.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Jösses, vilka fel bilen kan få !![:0]
[!
/Tomas.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Jösses, vilka fel bilen kan få !![:0]