Jo jag har ett problem.Det är ett durande ljud i bilen vid ca:2000 RPM (på 1:an och 2:an).Jag trodde att det var låg oljenivå i lådan för den tätningedn på lådans vänstra sida är dårlig.Jag fylde på olja och det var inte så mycket som hadde droppat ur.Så jag undrar om det kan vara kattens insida som flyttar sig bakot och det blir något knepigt ljud av det?.Det var inte så här från börgan,Det komm för inte så längesedan och det är så störande.
Jag skall hissa upp bilen och kolla ordentligt i helgen.Ja det kan tänkas vara att avgasröret lägger sig emot eller om fjädrarna till grenröret/downpipen har "bränt in sig" så dom har blivit lite mjukare ock när motorn vickar så bryter det isär där?.När man varavar så låter det inget,det kommer när det blir påfrästning eller vad man skal såga.Det låter nästan som det skulle vara antispinn [:I].
Har du kollat att motorkuddarna är intakta, höger fram är rätt klen och vittrar fort sönder. När väl gummielementen ger sig så finns det metallkrokar som slår i och då lär motorvibrationerna ge sig ut i chassiet..
alla motorkuddar byttes när motorn byttes (i sommras) så det är nog inga fel på dom får jag hoppas.Ryckte lite i avgasröret idag men det är svårt att ligga på backen och kolla sånt så jag och pappa skall till en GDS mack i mårgon.
det finns det ingen på min.Men det skulle ju kunna vara att den runt katten sitter dårligt.Jag såg i går när jag hadde hissat upp bilen att det var ett hårl i katten.....Är det bra ? .
Ajj ajj. Hål på katalysatorn är inge bra har ja hört ! Det är inte bar ahål på skyddplåten ? Är det hål på katten så ska nog den bytas omgående. Innan besiktningen =)
Men det borde väl bli mindre mottryck = mer effekt med ett hål i katten?
Eller det vete katten.... :I
Skyddsplåten är långt gången i sin desintegration på min r19, man får anstränga sig för att gissa hur den såg ut en gång. Kanske bäst undvika att parkera på torrt gräs?
Det var inte hål i själva katen utan i skuddet.Jag/vi trodde att det var ena P-änden som orsakade ljudet (att den vibrerade mos sindeln).Men det var det tydligen inte.[V]
Det brukar alltid vara så att skyddskåpan för katten rostar sönder och ligger och skallrar. Den brukar ja rycka bort när den är så pass dålig. Sen ska du kolla värmeskölden som brukar sitta på "downpipe" alltså den del som går från motorn och ner under bilen.
Kolla även så inte avgassystemet tar i bakaxeln. Det kan hända när gummikuddar börjar hänga lite. Då tar det i och kan låta illa vid ett visst varvtal !