Oljeläckage Clio 16v
Moderator: Forumpolisen
- Clio_fidde
Oljeläckage Clio 16v
Har märkt att bilen läcker lite olja [|)].. är det vanligt att det gör det på den här modellen? För det gör det på min brors med.. Och vart kan läckaget komma ifrån?
MVH
MVH
Om det är motorolja så kan det komma från ventilkåpspackningen,eller från kamaxeltätningarna.
Givetvis kan det ju komma nånannanstans ifrån också.Min R19 16V,läcker från både ventilkåpspackningen och kamaxeltätningen (inte mycket,men man ser att den e fuktig på undersidan vid kamaxelkåpan)
Mvh
Mogge
Givetvis kan det ju komma nånannanstans ifrån också.Min R19 16V,läcker från både ventilkåpspackningen och kamaxeltätningen (inte mycket,men man ser att den e fuktig på undersidan vid kamaxelkåpan)
Mvh
Mogge
- Clio_fidde
- Clio_fidde
Öhm.. när jag var å kolla till bilen idag i garaget, så kände jag att det luktade olja.. (vet ju att den läcker) men så kollade jag under bilen. 2 st pölar, motor + växellådsolja.. kanske e dags att ta tag i de där nu innan bilen tas ut..
Växellådsoljan vet jag kommer från oljepluggen, men motorn e jag ej så säker på.
Men dessa kopparpackningar, vart köper man dem? måste det vara nån speciell eller är det universaldelar?
Växellådsoljan vet jag kommer från oljepluggen, men motorn e jag ej så säker på.
Men dessa kopparpackningar, vart köper man dem? måste det vara nån speciell eller är det universaldelar?
Fredrik Salokangas - Borås #1418
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Renault Clio 16V - busbilen
Renault Laguna 2.0T - familjebilen
Olje läckage är RENAULT's aktiva rostskydd
Besök gärna min hemsida!
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
http://www.renault-service.se
Annonymus Diskretus Mekaretorp som många andra!!
Men trevligare med
Dennis Håkansson Ålem
- Clio_fidde