På tisdag ska min bil in till verkstaden igen. I tisdags när jag skulle starta den så svara den ej på att jag gasade utan la bara av, sen när jag fick igång den igen, så hoppade den på tomgången och man såg hur varvräknare hoppade... När bärgaren väl kom dit o skulle bärga mig, så starta bilen som vanligt. Troligen ngt elektroniskt fel, eftersom den lampan började lysa.
Ngn som har ngt råd hur man lyckas få kompensation för alla besvär, det e ju trots allt jobbigt att behöva lämna in den så ofta, tur att jag har garanti på den, men fortsätter den så här, så lär jag inte ha råd med bilen efter garantin.
Vilken tur det löste sig. Men ja tycker att snart börjar det luta åt en kompensation. Tex fri service, eller dylikt. Och fortsätter problemen så ska du nästan kräva en ny bil av den årsmodellen.
jag köpte den i Malmö men bor i Gbg och jag prata med försäljningschefen i Malmö om att jag ej hade råd att ha kvar bilen om en fortsätter så här, men då sa han att så kunde jag inte tänka. Jag har liksom varit av med bilen totalt typ 1 månad på den tiden. Han insåg inte problemet... Men får se, ska ta och kontakta lite annat folk om det.
Nu har jag upptäckt att felet som bilen var inne för har ej åtgärdats. Idag när jag startade bilen så hoppade den på tomgången och motorn nästan dog. SÅ den ska in till verkstaden igen i morgon, men vad fasiken ska man göra när man inte får ngn bil när man e utan bilen??
Jag lämnar den på Bilia Almedal, de har haft den alla gångerna. Har ringt halva sverige runt idag, tror inte ens jag får ngn hyrbil när jag lämnar in bilen, så man får surt ta vagnen o så... Hatar just nu allt som har med bilen att göra, funderar på att bärga den till verkstaden så jjag får e hyr bil....
Nu har jag fått tebax den, de hade upggraderat ngn mjukvara i styrenheten. På onsdag ska jag till Motormännen och göra ett M-test, får se vad de säger.
Ingen dum idé alls, att få en bedömning av någon som inte är partisk. Om du sedan vill ha ett tips på en verkstad där din bil är i goda händer, så testa Bilia Hisingen (Mats Hansson heter min Renault-doktor. Rekommenderas!!! [:D])