Rost Clio -92 - finns ekonomiplåt?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Knox

Rost Clio -92 - finns ekonomiplåt?

Post by Knox »

Hej igen, tackar för tipsen om Autofrance, komplett koppling gick på 670:-, under halva priset mot Mekonomen. Förhoppningsvis kommer den imorgon...
En annan sak som jag glömde fråga dom, har dom ekonomiplåt till Clio med? om inte, var får man tag i sådant? höger bakskärm skulle behöva en översyn, samt sparklådorna. Om nån nu undrar varför jag köper en bil med så pass mycket att åtgärda med en gång så kan jag passa på att säga att priset för min -92 Clio var 500:- (en gammal dam som trodde den var redo för skroten...)
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Ja tror att Mekonomen har ekonomiplåt om inte Autpfrance får fram. Ja tror inte heller dom är så dyr på detta ...Lycka till med renoveringen =) Det är väl ingen 16v ?
zod

Post by zod »

Låter som du gjort en bra affär, grattis!

Ekonomiplåt vore kul om nån visste vart man fick tag på. Dock till R5.
Erik R19

Post by Erik R19 »

Dränk in allt rostigt med motorolja, om det nu inte redan hunnit bli hål förstås... Då stannar rosten av ett tag iaf. Dörrnederkanter, backlucka och kanterna på huven (samt div karosskarvar) är spacklade före lack med något slags kitt som spricker sönder med tiden, sprickorna fylls med saltvatten och sen är det lätt att räkna ut vad som händer. Bra bot är att mätta sprickorna med olja så fort dom dyker upp. Simplaste motorolja typ 5L för 80 kr som man hittar i varuhusen funkar fint
Post Reply