Flest sålda bilar i Europa 2004
Moderator: Forumpolisen
Flest sålda bilar i Europa 2004
1. Renault (1 488 895)
2. VW (1 440 686)
3. Opel/Vauxhall (1 311 579)
4. Ford (1 248 115)
5. Peugeot (1 148 646)
6. Citroen (887 605)
7. Fiat (782 429)
8. Toyota/Lexus (725 867)
9. Mercedes (689 661)
10. BMW (579 632)
11. Audi (554 855)
12. Seat (376 510)
13. Nissan (366 025)
14. Hyundai (298 089)
15. Skoda (247 854)
16. Volvo (247 457)
[:D][:D][:D]
And the winner is: [:D]
2. VW (1 440 686)
3. Opel/Vauxhall (1 311 579)
4. Ford (1 248 115)
5. Peugeot (1 148 646)
6. Citroen (887 605)
7. Fiat (782 429)
8. Toyota/Lexus (725 867)
9. Mercedes (689 661)
10. BMW (579 632)
11. Audi (554 855)
12. Seat (376 510)
13. Nissan (366 025)
14. Hyundai (298 089)
15. Skoda (247 854)
16. Volvo (247 457)
[:D][:D][:D]
And the winner is: [:D]
Mmm, jag skulle bra gärna veta hur lång livslängd som krävs i renås komponentspecar. Misstänker att den är skrämmande kort, storleksordningen 8 år / 12000 mil eller något sådant. Hade tillgång till specarna på ett tidigare jobb men tänkte inte på att kolla då...
Okej jag har ju en tidig R19 med erkänt usel kvalitet, det går sönder något med ca 2-3 månaders mellanrum. Så har det varit alla 10 år jag har haft den. Jag gillar att skruva, hade jag tvingats lämna till verkstad så hade den fått gå till skrot för länge länge sen.
Det enda som verkar vara slitstarkt är motorn (aahhh nu pajar väl den också, somliga straffar Gud genast...)
Kör en Torslanda-container också, den är rätt trist för man får nästan aldrig skruva med den.
Okej jag har ju en tidig R19 med erkänt usel kvalitet, det går sönder något med ca 2-3 månaders mellanrum. Så har det varit alla 10 år jag har haft den. Jag gillar att skruva, hade jag tvingats lämna till verkstad så hade den fått gå till skrot för länge länge sen.
Det enda som verkar vara slitstarkt är motorn (aahhh nu pajar väl den också, somliga straffar Gud genast...)
Kör en Torslanda-container också, den är rätt trist för man får nästan aldrig skruva med den.
[;)] Erik! [:)]...Om man läser mellan raderna så får man intrycket att umgänget med din R19 är utvecklande (och roligare för dig?) än med Volvon. Hade du inte gillat din R19 så hade du lämnat den för länge sedan. Den håller dig sysselsatt, mår gott av din omvårdnad och gillar uppmärksamheten. Jag tror att din Volvo är ruskigt avundsjuk på din Renault! [:D]
Har hört att det finns Renaulter som har 40 000 mil på mätaren, så man kan komma långt med ömhet och stor plånbok [^]
Har hört att det finns Renaulter som har 40 000 mil på mätaren, så man kan komma långt med ömhet och stor plånbok [^]
51000 mil det kan väl knappast stämma[?] på hur många år[?]inte för det kan var otroligt i sig ,men en megane hur gamla är dom....Erik R19 tror du folk skulle köpa en bil som går sönder mest av alla,skulle inte tro det,det skulle nog ganska snabbt märkas. Om en renault skulle ha samma felfrekvens som en volvo så skulle antalet trasiga renault var många många fler i antal eftersom dom sålt en j-vla massa fler bilar..1% trasiga bilar ex ca 2500 containers eller ca 15000 renault.Tänk på det...
Trevligt att se den statistiken och att det bara går framåt för "vårt" märke! [:)]
Det där med att Renault skulle ha sämre bilar tror jag dock inte på. Visst, märket har väl dragits med vissa problem när det gäller ojämn kvalitet, men det kan nog betraktas som historia numera. Så får man inte glömma heller att Renault i jämförelse med Volvo är en ganska så mycket billigare bil både att köpa och att äga!
Det där med att Renault skulle ha sämre bilar tror jag dock inte på. Visst, märket har väl dragits med vissa problem när det gäller ojämn kvalitet, men det kan nog betraktas som historia numera. Så får man inte glömma heller att Renault i jämförelse med Volvo är en ganska så mycket billigare bil både att köpa och att äga!
Nä jag säger inte att det är dåliga bilar, det som jag inte gillar är att dom är byggda för så kort livslängd. Hög felfrekvens beror inte på Voodoo eller Faraos förbannelse utan är bara en följd av att man använt billiga komponenter... Nyare årgångar är kanske bättre?
Höga reservdelspriser och höga verkstadskostnader (tack Volvo) kombinerat med stort underhållsbehov gör att den ekonomiska livslängden blir kort. Det tycker jag är en mycket viktig parameter när jag köper en bil men jag vet att många andra blundar för det
Att jag håller liv i en gammal R19 fas 1 beror inte på kärlek utan är bara en fix ide [:)] Det börjar kännas lite ensamt, de flesta syskonen verkar stå på skroten.
Höga reservdelspriser och höga verkstadskostnader (tack Volvo) kombinerat med stort underhållsbehov gör att den ekonomiska livslängden blir kort. Det tycker jag är en mycket viktig parameter när jag köper en bil men jag vet att många andra blundar för det
Att jag håller liv i en gammal R19 fas 1 beror inte på kärlek utan är bara en fix ide [:)] Det börjar kännas lite ensamt, de flesta syskonen verkar stå på skroten.
Den här meganen har rullat rätt långt den också... så 51000 är inte en omöjlighet !
http://www.blocket.se/view/4296908.htm? ... c=1&city=0
=D
http://www.blocket.se/view/4296908.htm? ... c=1&city=0
=D