Startproblem - Laguna 2.0 -96
Moderator: Forumpolisen
Startproblem - Laguna 2.0 -96
Hej!
Är det någon som kan ha någon aning varför min bil, en Laguna 2,0 RT 1996 sedan, uppför sig enligt följande. När jag kallstartar bilen så funkar allt som det skall, den startar alltid. Men, om jag sen kör en stund och sen stänger av, för att efter ca 5 min starta igen så låter det som små "explosioner" i avgasröret. Några stycken sådana samtidigt som bilen startar utan problem. Vad kan detta bero på?
Är det någon som kan ha någon aning varför min bil, en Laguna 2,0 RT 1996 sedan, uppför sig enligt följande. När jag kallstartar bilen så funkar allt som det skall, den startar alltid. Men, om jag sen kör en stund och sen stänger av, för att efter ca 5 min starta igen så låter det som små "explosioner" i avgasröret. Några stycken sådana samtidigt som bilen startar utan problem. Vad kan detta bero på?
Nej, jag har inte upptäckt några fler konstigheter. Det är ett tag sedan luft- och bränslefilter byttes, kan det ha med det att göra? Tråkigt att råka ut för ett sådant fel när jag sälja den, har köpt en Laguna Kombi -01. Vill helst sälja den gamla i så fint skick som möjligt. För övrigt funkar den hur bra som helst, har aldrig stannat eller inte startat. Går fint på tomgång.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cotech</i>
<br />
Om du tänker byta lock och rotor så beställ till en Volvo 440, samma delar fast billigare!
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
STOPP!!! Fel av mig[:I], d va visst R19 som hade samma lock. Laguna är jag osäker på.
Har du raka anslutningar på locket så är d lika som 440 men om dom e vinklade så går det inte.
Eller snarare: går gör det men då måste tändkablarna bytas oxå...
<br />
Om du tänker byta lock och rotor så beställ till en Volvo 440, samma delar fast billigare!
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
STOPP!!! Fel av mig[:I], d va visst R19 som hade samma lock. Laguna är jag osäker på.
Har du raka anslutningar på locket så är d lika som 440 men om dom e vinklade så går det inte.
Eller snarare: går gör det men då måste tändkablarna bytas oxå...