Intressant statistik i senaste Renommé

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

User avatar
Mathias
Forumpolis
Posts: 779
Joined: 14 Dec 2002, 19:23
Location: Rimforsa
Contact:

Intressant statistik i senaste Renommé

Post by Mathias »

Trevlig läsning i senaste Renommé! [:)] Hade en lite fundering kring gammelbilsstatistiken. Var lite intresserad av hur många 10:or som hade försvunnit sedan jag såg senaste utdraget från Bilregistret från 1999.

Mats: Om jag läste vid rätt stapel, stämmer det då att att det finns ca 200 stycken R10:or kvar idag?
User avatar
Rolf
Posts: 31
Joined: 22 Dec 2002, 11:30
Location: Östersund
Contact:

Post by Rolf »

Hej
Det verkade vara intressanta uppgifter att läsa där.
Jag är ej medlem och har därför ej läst Renommé.
Kan någon redovisa hur många R4 respektive R6 det finns?
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

Det var intressant läsning men det var lite svårt att se med staplarna.
4L (det finns en hel del 70 talare)fanns det ganska många av 6´orna är betydligt ovanligare men kommer inte ihåg exakta siffror.

Tycker du att det här med renault är roligt så rekomenderar jag dig att gå med i klubben och prova[:)]
User avatar
Magnus Bjelk
Posts: 162
Joined: 09 Dec 2002, 10:07
Location: Malmö
Contact:

Post by Magnus Bjelk »

Här är de exakta siffrorna, iallafall den 7:e september när utdraget är från.

4CV - 186
Fregate - 17
Dauphine - 371
Estafette - 21
Floride - 165
Caravelle - 199
R4 - 1605
R5 - 530
R6 - 56
R8 - 334
R10 - 195
R12 - 715
R14 - 93
R15 - 119
R16 - 494
R17 - 142
R18 - 71
R20 - 106
R30 - 83
Alpine - 18
Övriga - 26, fördelat på 14 förkrigare och 12 efter

OBS Endast t.o.m -79 årsmodell eftersom Classic avdelningen riktar sig till bilar äldre än 25 år. Detta innebär att inte alla R4,R5,R12,R14,R18,R20,R30 och Alpine är med i statistiken...

Fast siffror visar bara hur många som är kvar i registret, hur många som verkligen är i trafik är en HELT annan sak...
kent
Posts: 65
Joined: 06 Jan 2003, 13:19
Location: Sweden
Contact:

Post by kent »

Det skulle vara intresant och veta hur många av alla dessa bilar som har blivit besiktigade de senaste fem åren? Jag tror att en hel del av dessa bilar står som "vrak" lite runt om i vårt avlånga land.
Personligen har jag varit och hämtat lite R12 delar från två bilar som står bakom en lada här i Värmland och jag är övertygad om att det finns bilar som bara är avställda men de är bortom all räddning och de duger endast som donatorer av reservdelar.
h.kjellin
Posts: 503
Joined: 09 Dec 2002, 19:40
Location: Sweden
Contact:

Post by h.kjellin »

Beträffande R 4 har jag hört uppskattningen ca 300 "kvar som riktiga bilar" varav ca 30 besiktigade och i trafik. Med tanke på hur ofta jag sett en R 4 ute på vägen (förutom min egen...) kanske det kan stämma?
De senaste åren kan jag nämligen bara erinra mig att jag mött två R 4 ute på vägen!
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Post by cotech »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Magnus Bjelk</i>
<br />
Fast siffror visar bara hur många som är kvar i registret, hur många som verkligen är i trafik är en HELT annan sak...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Sen finns det ju bilar som inte är med i registret oxå, som är helt okej objekt.
Som min R8 tex, den är helt klart "renoveringsbar"
Det är bara det där med tiden som aldrig räcker till[:)]
User avatar
t80196
Forumpolis
Posts: 432
Joined: 11 Apr 2003, 23:55
Firstname: Mats
Surname: Grimme
Location: Bromma

Post by t80196 »

Håller med Håkan, blev själv förvånad över att så många R4:or fanns kvar i registret när man nästan aldrig ser nån i trafik, sällan även på marknader och rallyn.

Rolf: Dags för dig att bli medlem nu.......:-)

Mats
User avatar
Rolf
Posts: 31
Joined: 22 Dec 2002, 11:30
Location: Östersund
Contact:

Post by Rolf »

Ojdå vad många svar!
Tack så mycket för det. Kanske dags att bli medlem ;-)

/rolf
R4 -64 R6 -73 och skulle gärna vilja ha en Estafette
h.kjellin
Posts: 503
Joined: 09 Dec 2002, 19:40
Location: Sweden
Contact:

Post by h.kjellin »

Hej Rolf
Kul att du hitta till Renaultklubbens sidor. Medlemskap är en bra idé!
Numera letar jag efter "tältstolar" till min R4 -63. Får väl lita till samma tur som då vi med gemensamm krafter hittade ett par till din bil, var det inte i Oxelösund!
Hälsn. Håkan
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cotech</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Magnus Bjelk</i>
<br />
Fast siffror visar bara hur många som är kvar i registret, hur många som verkligen är i trafik är en HELT annan sak...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Sen finns det ju bilar som inte är med i registret oxå, som är helt okej objekt.
Som min R8 tex, den är helt klart "renoveringsbar"
Det är bara det där med tiden som aldrig räcker till[:)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tiden är tydligen alltid en bristvara (samma sak för mig)
hoppas att man snart får se dig i en Åtta

///Magnus med en massa projekt och lite tid
cotech
Posts: 220
Joined: 09 Feb 2004, 22:31
Location: Sweden

Post by cotech »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mange</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by cotech</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Magnus Bjelk</i>
<br />
Fast siffror visar bara hur många som är kvar i registret, hur många som verkligen är i trafik är en HELT annan sak...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Sen finns det ju bilar som inte är med i registret oxå, som är helt okej objekt.
Som min R8 tex, den är helt klart "renoveringsbar"
Det är bara det där med tiden som aldrig räcker till[:)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tiden är tydligen alltid en bristvara (samma sak för mig)
hoppas att man snart får se dig i en Åtta

///Magnus med en massa projekt och lite tid
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tänkte jag skulle ta mig i kragen och knäppa lite kort på (r)åttan och lägga ut på medlemssidorna iallafall...
User avatar
mange
Forumpolis
Posts: 4268
Joined: 21 Dec 2002, 22:20
Location: Stockholm

Post by mange »

[/quote]

Tänkte jag skulle ta mig i kragen och knäppa lite kort på (r)åttan och lägga ut på medlemssidorna iallafall...
[/quote]

Alltid en början[:D]
kent
Posts: 65
Joined: 06 Jan 2003, 13:19
Location: Sweden
Contact:

Post by kent »

Jag blev mycket nyfiken på 12orna så jag kollade hur många 74or det fanns kvar i registret, och det finns totalt 18 kvar.
Nästa intresanta fråga är hur många av dessa är i körbart skick?
För det fick jag inte reda på.
Så min 12a är "lite" ovanlig trots allt.[:D]
User avatar
Magnus Bjelk
Posts: 162
Joined: 09 Dec 2002, 10:07
Location: Malmö
Contact:

Post by Magnus Bjelk »

Har du bara regnumret är det lätt att kolla om den är i trafik på VägVärkets hemsida:
https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp

Tyvärr förhindrar PUL (PersonUppgiftsLagen!?) dem att lägg ut ägarnas namn, så då får man gå via fax eller SMS.
Post Reply