Varför detta utbrott?

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

peternb84

Post by peternb84 »

kollade rundor väldigt snabbt chh.. ska sin son kanske köpa så tipsa han om www.vanadisgummi.se, de verkar ha lite vettiga grejor.
mange
Forumpolis

Post by mange »

Hej alla.
Forumet är till för att hjälpa. När man bara får problemet beskrivet för sig och inte ser bilen ifråga så kan man inte med säkerhet säga var problemet sitter, därför så bör man använda sunt förnuft och sålla bland tipsen.

Meningen med forumet är ju att dela erfarenheter med varandra och att träffa andra likasinnande (oavsett ålder)
Jag hoppas nu inte att någon "lägger ner" sitt skrivande här....för detta.... det finns personer på forumet som behöver er hjälp och en mening med detta forum är ju att hjälpa.

Om ni inte är med i klubben så gå med..... jag har då alltid haft trevligt och träffat likasinnat folk på våra träffar så det är värt att testa.[:D]
Så nu slutar vi att bråka.
Hoppas att vi syns på sommarens träffar.
////God Hjul Magnus Medlem 561
Robin
Forumpolis

Post by Robin »

Här har det luftats rejält !

Har varit borta ett tag och ni verkar ha haft en nästintill aggresiv konversation här. Läste igenom alla inlägg och ställer mig neutral till dom flesta frågor och svar, men kan även jag påstå att dom personer som nu har avsagt sig sitt yttrande på detta forum kommer framförallt jag att sakna. Med tanke på att kompetens från den "äldre" generationen är alltid tacksamt mottagen.

Och vad det gäller allas problem och inlägg så är det nämligen så här. Att uttala sig i skrift över ett forum kan ibland lätt misstolkas med tanke på att problemhavaren inte alltid kan beskriva sitt problem på ett för alla förståeligt plan. Detta kan i sin tur misstolkas av oss problemlösare. Därför ska man inte skarpt lita på vad som förklaras som en lösning på problemet.

Det går för det mesta att sortera ut svaren och söka sig med sådan hjälp fram till det korrekta lösningen. För att kunna ta hjälp av detta så måste man ha lite logik och förståelse att alla inte förstår problemet eller frågan rätt (just pga skrift).

Så ni måste förstå att det som skrivs på detta forum, är ju för att alla ska hitta en lösning på sitt problem till en lite billigare "peng" än att ta hjälp ut av en verkstad. Hittar man dock inte en lösning och att problemet i sig är ett allt för stort ingrepp på fordonet. Tycker jag att man ska ta kontakt med en verkstad som kan hantera just ditt bilmärke. Detta gäller även sådana som känner att dom inte klarar av själv att åtgärda problemet ! Fordonet ska alltid vara trafiksäkert och inte utsättas för "ståltrådslösningar".

Så försök att hålla en trivsam ton även i fortsättningen och jag hoppas inerligt att ingen ska avsäga sin närvaro på detta forum !

Mvh /Robin Gillström
Post Reply