Bromsbackar clio-92

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
wickert1

Bromsbackar clio-92

Post by wickert1 »

Det skiljer avsevärt mycket pengar mellan bromsbackarna till renault clio hos mekonomen och biltema. Någon som har testat bromsbackarna från biltema?

Kan det kanske hända att de billiga backarna "skriker" mer?

tack på förhand. /Johan
peternb84

Post by peternb84 »

Skillnaden kan nog bero på att mekonomen köper sina delar från fabriken som gör originaldelarna- det står på deras hemsida i alla fall.
Tony
Forumpolis

Post by Tony »

eller att det står mekonomen på kartongen istället för biltema
Erik R19

Post by Erik R19 »

jag håller på... Började för 14 dar sen, än så länge funkar B-tema utan anmärkning. Inget skrik än så länge men visst ser bitarna lite billiga ut, en del av fjädrarna i monteringssatsen var betydligt klenare än original. Så det kanske är värt att lägga på nån hundring för originaldelar, det är ju ganska mycket jobb med att byta... Mekonomen är jag inte så impad av, priserna brukar dessutom vara nästan som för original. Ska prova B-tema fram nästa gång, där är det ju enklare att byta om det inte funkar
Yr

Post by Yr »

Hej!
Vad gäller Mekonomen så har jag insett att namnet är missvisande! Med tanke på att namnet syftar både till "meka" och ekonomi så tycker jag att det är på tiden att dom antingen byter namn eller sänker sina priser. Ett exempel: dom tar nästan dubbelt så mycket för glasfiberspackel som Micro. Samma sak för bromsbeläggen bak till Golf GTI 16V. Listan kan göras längre men exemplen talar sitt tydliga språk.
FUNGYEE

Post by FUNGYEE »

Är på tredje året med Biltemas backar ock kommer att köpa nya därifrån.Brukar stryka kopparpasta på baksidan av backarna ,vet inte om detta hjälper. Men började med detta när aspetsfria backar kom för då hadde dom en tendens att skrika och det hjälpte med pastan.
Kvaliten? skall man ut på bana och dra får man nog köpa sakerna från någon annan och betala efter detta. Men för vanlig bil och vardagskörning duger nog det mesta därifrån, fast dom har ju tyvärr inte saker till alla bilar.
FY
Post Reply