Julklappstips till bilen...
Moderator: Forumpolisen
Julklappstips till bilen...
Vad ska man köpa till sin bil om man inte har råd att köpa det hon högst av allt önskar sig? Kjolpaket och lack är nämligen för dyrt. Sänkningssatsen kan hon glömma tills matte jobbat över allt hon orkar!
Rattmuffen vägrar hon ha på sig! Rattkryckan blir nämligen för trång om hon måste ha den på sig...Doftgran är hon allegrisk emot.
8000-milaservice har hon nyss fått, och helt ny kylarvätska också.
Vinterdäck på snygga aluminiumfälgar fick hon förra hösten. Visst behöver hon ett nytt avgassystem, men även det är för dyrt att köpa till henne i julklapp.
Någon som har några roliga tips? [;)]
Rattmuffen vägrar hon ha på sig! Rattkryckan blir nämligen för trång om hon måste ha den på sig...Doftgran är hon allegrisk emot.
8000-milaservice har hon nyss fått, och helt ny kylarvätska också.
Vinterdäck på snygga aluminiumfälgar fick hon förra hösten. Visst behöver hon ett nytt avgassystem, men även det är för dyrt att köpa till henne i julklapp.
Någon som har några roliga tips? [;)]
Neonljus är visst då lagligt!!
Hade det på min förra bil och trodde inte heller det var lagligt men frågade "farbror blå". Fick svaret att blå färg är olagligt (på grund av att blå är utryckningsfärg och sånt) men till exempel grönt (som jag själv hade) får man ha MEN man får inte se själva röret utan bara ljuset som kommer från det
Hade det på min förra bil och trodde inte heller det var lagligt men frågade "farbror blå". Fick svaret att blå färg är olagligt (på grund av att blå är utryckningsfärg och sånt) men till exempel grönt (som jag själv hade) får man ha MEN man får inte se själva röret utan bara ljuset som kommer från det
Angående att byta pedaler på Mégane Coupé:
http://www.coupe-club.co.uk/viewtech.php?id=22
Jag funderar själv på att göra det någon gång i framtiden
http://www.coupe-club.co.uk/viewtech.php?id=22
Jag funderar själv på att göra det någon gång i framtiden
Jag köpte från danmobility.. gör inte det, det är sk*tgrejor de har. Bättre att köpa dyrare saker direkt. Tänk bara på att täta med exempelvis byggsilikon vid alla skarvar och ställe där fukt kan krypa in. detta med underredsspolning klarar dom då. det med att lyfta bilen handlar bara om placeringen av rören. gör man det bara riktigt med bra saker funkar det sk*tbra i praktiken.
Har sett att de har neonljus på Micro. De tog runt 1500 för en sats. Prisvärt? Är det svårt att montera? Gissar att monteringsanvisningarna inte är på svenska...Är det mycket borra i sidorna på bilen? [xx(] Mums för rosten...?!? Hur gör man anslutningarna? Hur duktig måste man vara för att fixa detta? [;)]
-
>peternb84
Nope, inte lagligt. Det var en snäll trafikpolis du pratade med! Det är ljuset som spelar roll, inte om man ser "glödlampan" eller inte! Nu är det nog inte så många som bryr sig om att ge o-bot till "neon-syndare" men det är bra att veta att man tar en risk... Eftersom det blir allt vanligare och dessvärre ofta på bilar som pysslar med diverse street-racing kan man tänka sig en aningen hårdare attityd i framtiden.
Nope, inte lagligt. Det var en snäll trafikpolis du pratade med! Det är ljuset som spelar roll, inte om man ser "glödlampan" eller inte! Nu är det nog inte så många som bryr sig om att ge o-bot till "neon-syndare" men det är bra att veta att man tar en risk... Eftersom det blir allt vanligare och dessvärre ofta på bilar som pysslar med diverse street-racing kan man tänka sig en aningen hårdare attityd i framtiden.