Jaha, nu när jag äntligen har fått ordning på kamremsraset har kupefläkten lagt av! Är det nån som vet om den drivs via nån förgrening i motorrummet och i så fall var nånstans? Har letat utan att hitta nått, men det finns ju en chans att jag har glömt en sladd nånstans....[:p] Självklart har jag kollat säkringen.
Det brukar sitta i luftkanalen vid ingående luft för att få kylning. Titta om du kan se några grova kablar som går in där. Öppna luckan på hö sida under vindrutan (där domkraften ligger), ta bort dom kraften och titta in där. Då bör du se den. Kolla med Autofrance 042-201620 för pris etc. [:)]
Ok. Tack så mycket, jag hittade det. Provade att spänningssätta fläktmotorn, och den funkade. Likaså har jag spänning in till fläktmotståndet, men inte ut så där är mitt fel.
I R19 sitter det en termosäkring bredvid motstånden (som är trådlindade, luftkylda med öppen spiral, det ska ganska mycket till innan dom går av). Säkringen gick i min när fläkten tjurade fast i -30 grader uppe i norrbotten. Säkring går att köpa på Elfa för ett par tior, gradtalet står tryckt på den. Problemet är att få fast den nya, den gamla sitter svetsad. Man kan inte löda för då löser termosäkringen ut igen (har provat) Kanske om man klipper bort den gamla men låter benen sitta kvar, sen skarvar man med hylsorna ur en sockerbit..? Trångt o pillrigt som bara den var det också om jag minns rätt. Får erkänna att jag har den nya säkringen liggande här i köket sen ett par år medan det sitter en sladdbit ute i bilen, eh okej jag ska fixa det!