Ny motor!
Moderator: Forumpolisen
Ny motor!
Ja, mer heawy metal än så här kan det knappast bli för idag provstartade jag min nya motor [:D]. Det var inte helt problem fritt,till en början så ville den inte gå alls den bara misstände.
Jag började misstänkta att kammen inte satt rätt i förhållande till vevaxeln. Men det var inte så allvarligt jag hadde bara vridit fördelardrevet ett halv varv fel. När drevet satt som det skulle så startade motorn med ett jättevrål för endast främre röret är monterat [:D]. Så nu är vi farligare än någonsin [}:)] jag och 12an med våra 54 nya hästar.
Jag började misstänkta att kammen inte satt rätt i förhållande till vevaxeln. Men det var inte så allvarligt jag hadde bara vridit fördelardrevet ett halv varv fel. När drevet satt som det skulle så startade motorn med ett jättevrål för endast främre röret är monterat [:D]. Så nu är vi farligare än någonsin [}:)] jag och 12an med våra 54 nya hästar.
Jag vet hur det känns! Jag har just bytt motor i min R4 sedan kamkedjan kastat i den som satt i. Det blev till att starta upp en reservmotor som stått sedan 1986! Med hjälp av en optimistisk kamrat försökte jag starta den "lös" i en motorbock. Det tog sin tid med snapsande och filande av brytarkontakter mm. Men efter 38 försök minst sa kompisen: "Nu, nu tänder han snart, det hör ju skillnad" och så kom vrålet och rökmolnet ur grenröret! Kompisen sa: "Bäst vi stänger ytterdörren annar går väl din brardvaranre i gång".
Skönt att vara körande veterangubben igen efter ett halvårs fåfäng väntan på delar från Frankrike!
Skönt att vara körande veterangubben igen efter ett halvårs fåfäng väntan på delar från Frankrike!