Floride -61 hjälp

Renaulter 25 år eller äldre.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
peter1

Floride -61 hjälp

Post by peter1 »

Hej tänkt starta upp mitt projekt nu i höst. jag kollade mina reg-papper där stod det att min bil var ljusblå. Är det möjligen så att någon kan känna till en ev färgkod till denna bil?

Jag skulle även behöva bromscylindrar runt om till denna bil.

Har någon här i landet en svensk instruktion bok hade jag varit intresserad den.

Gummilister till vindruta och ventilationsfönter är också ett önskemål.

även alla gummiupphängningar till motor och låda

Detta till att börja med jag kommer säkert stöta på mer problem, eftersom jag är rätt ny i hobbyn så kanske jag inte har så mycket själv att erbjuda men jag hoppas på er hjälp ändå

Mvh Peter
t80196
Forumpolis
Firstname: Mats
Surname: Grimme

Post by t80196 »

Hej Peter, välkommen som medlem i klubben, du blir automatisk medlem i den nybildade Oldtimersektionen med en gammelbil.
Delarna kan du sannolikt köpa av Kjell Svensson 042-77008 alt 0739-578128, kanske instruktionsboken oxå.
Annars brukar jag regelbundet kolla av www.tradera.com och www.ebay.com där finns det mycket grejor, sök på Renault eller Floride.
Beträffande färgkoden, vet jag inte riktigt, tror att den hette Narvikblå i klarspråk, kanske nån annan på forumet vet?
Hälsningar
Mats, oxå Floride -61
h.kjellin

Post by h.kjellin »

AUTOFRANCE i Helsingborg för alla delar!
Färgkoden på 60-talet står scahblonmålad i bilen. Tyvärr vet jag inte exakt var i Florid men det brukar vara antingen på höger innerskärm eler på torpedväggen inne i kupén. Stora och ganska kluddiga bokstäver o siffror.
peter1

Post by peter1 »

Tack för tipsen

Är Autofrance möjligtvis samma som Kjell Svensson?
Mats, har du några bra bilder du skulle kunna skicka mig på din bil, jag har några hål i höger skärm stora som en enkrona som jag grunnar över. Vet inte vad som ska sitta där. Jag köpte bilen i något ner plockat skick. Min tanke är att göra den helt original. pwinberg@volvocars.com
mange
Forumpolis

Post by mange »

Hallå, kul att fler upptäcker gammelrenaulterna, nej Autofrance och Kjell är inte samma person, Autofrance tel 042-20 16 20 där kan du köpa delar till de nya renaulterna ( samt även lite till de gamla) Kjell har delar till de gammla....är du inte med i klubben så bli det du får t.ex. rabbat hos Autofrance [:D] Lycka till
Post Reply