nån som ahr erfarenhet av BIRBA.com

Frågor och svar om du har problem eller lösningar på problem.

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
TiasRT
Posts: 26
Joined: 14 Mar 2004, 16:39
Location: Sweden
Contact:

nån som ahr erfarenhet av BIRBA.com

Post by TiasRT »

tja


e det nån som har erfarenhet av birba.com .. alltså om nån har köpt nånting därifrån. man måste betala med VISA-kortet o jag e lite rädd för sånt via internet.
undrar om nån annan gjort nåt sånt o funkade det bra?

ha de gött
Yr
Posts: 123
Joined: 07 Aug 2004, 13:25
Location: Sweden

Post by Yr »

Hej!
Ett tips: Om Du vill använda ett bankonto för betalning över Internet så är det förståndigt att öppna ett nytt sådant hos banken. När Du har för avsikt att göra ett köp så överför Du den summan från ett av dina andra konton till ditt "Internetkonto". På så vis kan Du undvika att någon "tömmer" det konto i vilket Du har merparten av dina besparingar.
TiasRT
Posts: 26
Joined: 14 Mar 2004, 16:39
Location: Sweden
Contact:

Post by TiasRT »

mm det e ju rätt smart faktist o göra så.. men då måste jag skaffa ett till visakort också va?
Yr
Posts: 123
Joined: 07 Aug 2004, 13:25
Location: Sweden

Post by Yr »

Hej!
Ja, Du måste för att handla på Internet kunna ange ett kortnummer. Alternativet är att Du flyttar dina tillgångar till ett konto utan kort och däefter använder ditt "kortkonto" för inköp över Internet. Inget att rekomendera egentligen eftersom Du då får problem vid alla dina andra kortköp med att kontrollera att det finns pengar på kontot. Nej, enklast är att ha två "kortkonton". Om Du dessutom har internettjänsten hos din bank så blir det mycket enkelt att flytta medel mellan de olika kontona.
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

jag har e-kort hos föreningssparbanken, då får man ett tillfälligt kortnr som bara gäller för den transaktionen,dessutom kan man ange max beloppet som kan tas vid den transaktionen..
TiasRT
Posts: 26
Joined: 14 Mar 2004, 16:39
Location: Sweden
Contact:

Post by TiasRT »

oj grymt! kollade på min bank och hade också den tjänsten. va ju väldigt praktiskt faktist!! tack för tipset
Post Reply