Turbokit till 2.0 16V(F7R)

Babbla om allt eller inget här som inte passar in någon annanstans

Moderator: Forumpolisen

Post Reply
Viking
Posts: 23
Joined: 29 Jun 2003, 12:18
Location: Sweden
Contact:

Turbokit till 2.0 16V(F7R)

Post by Viking »

Var kan man få tag på ett turbokit till min megane? Skall använda lågt tryck så jag slipper byta packning eller svarva ner kolvarna...
Finns det inget kit så säljs bilen till min bror och jag byter märke *duckar* och köper en Nissan Skyline R33 istället... [:D]
rz
Posts: 61
Joined: 12 Jul 2004, 08:44
Location: Sweden
Contact:

Post by rz »

vill du ha en udda bil med grym fart i så vet jag om en alpine V6 turbo i raceutförande för inte allt för blodiga stålar typ 140.000 ;) då slipper du köra på fel sida hehe
Viking
Posts: 23
Joined: 29 Jun 2003, 12:18
Location: Sweden
Contact:

Post by Viking »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rz</i>
<br />vill du ha en udda bil med grym fart i så vet jag om en alpine V6 turbo i raceutförande för inte allt för blodiga stålar typ 140.000 ;) då slipper du köra på fel sida hehe
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

En udda bil vill man ju ha men antingen turbokonverterar jag min Coupe eftersom den är i mint condition och gått lite eller så blir det en Skyline. Det finns inga andra alternativ för mig! [:p]
User avatar
Tony
Forumpolis
Posts: 8468
Joined: 12 Jan 2003, 19:40
Location: Timmernabben

Post by Tony »

hur gick det med miatan?
kempe
Posts: 70
Joined: 20 May 2003, 09:54
Location: Sweden

Post by kempe »

Hallå varför turbo konvertera en megane som inte kommer gå någonting om du har råd och köpa en skyline! r32 då lr?

Mvh. Fredrik
User avatar
timolo
Posts: 455
Joined: 08 Dec 2002, 12:47
Location: Olofström
Contact:

Post by timolo »

Prima Racing har ett sådant kit bl a sen har även K-tec
Viking
Posts: 23
Joined: 29 Jun 2003, 12:18
Location: Sweden
Contact:

Post by Viking »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tony</i>
<br />hur gick det med miatan?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Som vanligt så snackade jag lite för mycket!

Detta hände idag:
Jag sålde min Megane Coupe till min bror och köpte en MX-5 1.8i Sport -01 så nu blev det ingen Skyline heller! [:D]
Post Reply